#2 , 1 jaar 1 maand geleden (25 okt 2018 11:00)
Je kan weldegelijk een SSV nemen voor uw lening op hypothecair mandaat. En ik dacht dat je deze ook fiscaal kon inbrengen. De afbetalingen van de lening op hypothecair mandaat zal je niet kunnen inbrengen, maar de premie van de SSV volgens mij wel (maar in een andere code dan dat je de SSV op de hypothecaire lening inbrengt).
Maar let wel op: als je uw premie fiscaal inbrengt, zal er op het uitgekeerde bedrag (moest dit ooit gebeuren) belastingen geheven worden. Als je de premie niet fiscaal inbrengt, zal dit niet het geval zijn.
Probeer dus in eerste instantie uw fiscale korf te vullen met de terugbetalingen van de hypothecaire lening zelf. Denk twee keer na voor je ook de premie inbrengt. Het levert je nu misschien enkele euro's op, maar als de SSV ooit moet uitgekeerd worden, kan het over vele duizenden euro's aan belastingen gaan...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!