Beste,
Is mijn huurcontract geldig?
Het is een huurcontract van 1 jaar en heb hier zoveel problemen mee.
De verhuurder heeft het contract niet geregistreerd, er is geen plaatsbeschrijving en de waarborg wou de verhuurder op zijn persoonlijke rekening omdat hij deze niet op een gesloten rekening wou.
Wij hadden eerst dus studio + tuin + garage.
We wouden de garage niet meer, verhuurder ging hiermee akkoord en de bovenburen mochten hier gebruik van maken.
Verhuurder heeft hiervoor GEEN nieuw contract voor opgestelt.
Er zijn zoveel gebreken, sinds intrede parlefoon niet gemaakt, vocht probleem zou zogezegd opgelost zijn als we er in trekken.
Er is heel veel vocht in de muren, er is waterschade en elektriciteitsproblemen waarvoor WIJ ZELF een techinicien hebben laten komen.
Hebben dit doorgegeven aan de verhuurder deze zou zogezegd een technicien laten langskomen heb gevraagd om rekening met ons te houden (uren)aangezien wij werken.
Hij gaf een datum en vroeg of dit voor ons ging heb verteld dat het op een andere datum ging en hij heeft daarna niks meer gezegd ook geen technicien gezien.
Hebben dit verteld en nu geeft hij aan dat WIJ nooit kunnen volgens hem terwijl dit maar 1 keer het geval was.
Wij willen uit dit appartement vertrekken.
Wij hebben ook opzeg gegeven en verhuurder gaat hier NIET mee akkoord.
Wij hebben gezegd dat hij een waarborg mag aftrekken als huur aangezien wij geen zekerheid hebben om deze terug te krijgen.
De huurwaarborg staat op zijn persoonlijke rekening wat dus niet wettelijk is.
Dus hij is wettelijk niet in orde: niet geregistreerd huurcontract, geen plaatsbeschrijving en huurwaarborg op persoonlijke rekening.
Volgens hem is hij met alles wettelijk in orde.
Wat kan ik doen? Ik wil z.s.m uit dit appartement en heb mijn opzeg ook gedaan terwijl hij deze NIET accepteerd.
Kan iemand helpen?