Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
adizal
Berichten: 375
Locatie: Antwerpen

Re: Geen bestelling gedaan

#16 , 1 maand 1 week geleden (08 okt 2018 12:22)

TomVDJ schreef:
Bulldoggetje schreef:Blijkbaar is iemand erin geslaagd om de email die ze sturen om het pakje op te kunnen halen te onderscheppen. Met die .



Ik ben van mening, dat de verzender, verantwoordelijk blijft tot hij bewijst dat het pakket besteld is door gedupeerde en dat het afgeleverd werd aan gedupeerde.
Waarschijnlijk, gebeurd zoiets tussen naamgenoten.
Het is beter een leeuw te zijn op momenten,
dan een schaap, voor het leven.

TomVDJ
Berichten: 10296
Juridisch actief: Nee

#17 , 1 maand 1 week geleden (08 okt 2018 12:31)

Het moet wel redelijk blijven, natuurlijk. Als Zalando kan bewijzen dat de bestelling naar het adres van de topic starter verzonden is, dat deze niet thuis was en het pakket daarna naar een postpunt gegaan is, en het pakket daarna met een ophaaldocument (mail of briefje in de brievenbus) opgehaald is in het postpunt, dan is dit misschien niet 100% sluitend, maar heeft Zalando wel alles binnen zijn mogelijkheden gedaan om alles correct en tracable te laten verlopen.

100% sluitend kan je zo'n verzending nooit maken. Zelfs aangetekend, kan iemand beweren dat het pakket met een valse identiteitskaart afgehaald werd en de handtekening vervalst werd... In ieder geval, ik vermoed dat Zalando het hier niet zomaar zal bij laten. Dus de TS kan zich best voorbereiden op het verschijnen voor de rechtbank als hij niet betaalt. Daar kan hij dan melden dat hij het pakket echt niet ontvangen heeft, en zal een rechter oordelen over de zaak. Aan de TS om te oordelen of hij het zo ver wenst te laten komen, en om in te schatten of hij gelijk zal krijgen van de rechter. Niemand hier kan dit voorspellen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bulldoggetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#18 , 1 maand 1 week geleden (08 okt 2018 17:23)

Het pakketje werd niet naar mijn adres verstuurd maar wel naar het postpunt.
Ik heb daar nooit bericht van gekregen, dan is er iemand anders dat pakket gaan ophalen.

Reclame

TomVDJ
Berichten: 10296
Juridisch actief: Nee

#19 , 1 maand 6 dagen geleden (09 okt 2018 10:38)

Bulldoggetje schreef:Het pakketje werd niet naar mijn adres verstuurd maar wel naar het postpunt.
Postpunt bij jou in de buurt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bulldoggetje
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#20 , 1 maand 6 dagen geleden (09 okt 2018 11:11)

Ja, het postpunt hier in mijn gemeente.

TomVDJ
Berichten: 10296
Juridisch actief: Nee

#21 , 1 maand 6 dagen geleden (09 okt 2018 11:51)

Bulldoggetje schreef:Ja, het postpunt hier in mijn gemeente.
Dus de persoon die uw account "gehackt" heeft, woont ook héél toevallig in uw buurt? Toch wel vreemd, niet?

Anyway, laat ons weten hoe het afloopt. Je kan weigeren te betalen (doe dit wel met een aangetekend schrijven waarin je meld dat de bestelling op uw account niet door jou gedaan werd, en dat je het pakje ook helemaal niet bent gaan ophalen), en wacht af. Maar ik vrees dat het bedrijf in kwestie het daar niet gaat laten en dat je jezelf uiteindelijk zal moeten gaan verdedigen voor de rechtbank. Zij hebben een legertje advocaten klaar staan om alle niet-betaalde bestellingen te vorderen voor de rechtbank (als aanmaningen en incasso niet helpen), dus zorg dat je toch één of ander bewijs hebt dat jij niet besteld hebt, want op dit moment heeft het bedrijf in kwestie een bewijs dat er via uw account een bestelling gedaan werd, dat die bestelling naar het postpunt in uw buurt gestuurd is, en dat de bestelling ook opgehaald werd. Geen idee welk bewijs jij gaat aandragen om te claimen dat jij dit niet was?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Consumenten Koop”