schade-eis vechtersbaas

Nathalie VGD
Topic Starter

schade-eis vechtersbaas

#1 , 19 mei 2009 17:10

Verleden vrijdag hebben wij met onze scoutsgroep een avondfeest georganiseerd in een jeugdzaal. Een aantal jongens van 17 jaar zijn met elkaar op de vuist gegaan en één van hen heeft vervolgens een grote dubbele beglazing ingeslaan. De eigenaars van de zaal eisen welteverstaan een vergoeding aan ons voor herstel maar wij willen de dader hiervoor laten betalen. Ik dacht dat de familiale verzekering hiervoor tussenkomt.

Deze jongen - en zijn ouders - weigert te betalen en beweert nu dat hij door het raam werd geduwd en zou zelfs een klacht gaan indienen tegen onbekende derde partij voor opgelopen fysieke schade (30 hechtingen aan vnl de arm, in mijn ogen al een bewijs dat hij het raam zelf heeft ingeslagen en niet werd geduwd...)

Kan iemand mij adviseren hoe ik best te werk ga? Om (1) als organisatie niet aangeklaagd te worden en (2) de verschuldigde bedragen van de dader te kunnen terugeisen. Aangetekend schrijven sturen naar de dader??

Alvast bedankt !!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
papee

#2 , 19 mei 2009 20:02

Gewoon klacht neer leggen bij de politie.
Al de getuigen noemen en laten verhoren.
Zo simpel is dat.

Bartie

#3 , 19 mei 2009 22:53

... en een kopie van uw verklaring vragen en af en toe eens navraag doen bij het Parket. Zo u benadeelde bent, kunt u zich ook laten registreren als benadeelde in dergelijke situatie en dit eenmaal de zaak bij het Parket ligt.

Het is eveneens niet onverstandig de verzekeraar van uw scoutsgroep zo spoedig mogelijk te contacteren, m.o.o. bijvoorbeeld eventuele tussenkomst in kosten voor een eventuele advocaat later...
Dit bericht betreft geen officieel juridisch advies. Vaak hangt alles af van feitelijkheden, die pas uit lezing van de officiële gegevens blijken...

Reclame

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”