Apartementsvloer

micvrom
Topic Starter

Apartementsvloer

#1 , 19 mei 2009 05:07

Eerst en vooral, iedereen gegroet - ik ben nieuw op dit forum.

Ik zal echter meteen met een vraag van wal steken. De situatie is als volgt:

Ik huur een apartement waar ik heel tevreden over ben, alleen heb ik een huisbaas waarvan ik vermoed dat zij het spel niet eerlijk zal spelen bij uittredende plaatsbeschrijving. Het is namelijk zo dat onze vloer een soort plastiek parket is, ik weet niet of iemand van jullie dit kent, maar voor alle duidelijkheid: als men op een stoel gaat zitten zonder tapijt onder dan heeft men na een uurtje blijvende schade aangericht. Deze vloer is op dit vlak geen cent waard, nu kan ik moeilijk onder álles wat ik heb een tapijt gaan leggen - zoals bijvoorbeeld onder een bloempot. Of een nachtkastje. Of een CD rekje. Nu is mijn vraag: kan ik de (al bij al lichte) schade die de vloer na een minimum contracttermijn zal oplopen, als verborgen gebrek opgeven bij uittredende plaatsbeschrijving? Dit is iets wat onmogelijk te merken valt bij het bezichtigen van een apartement.

Alvast bedankt voor jullie hulp, en nog een prettige dag verder.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 19 mei 2009 09:58

Het beste is natuurlijk dit aangetekend aan de verhuurder laten weten. Aarzel ook niet om foto's te nemen van de vloer. (bevoorbeeld eentje met het cd-erop en eentje zonder, zodat de beschadiging door een alledaags voorwerp duidelijk wordt, hou die foto's achter de hand) Niets verplicht die verhuurder echter om uw claim te aanvaarden. Als hij/zij echt moeilijk doet bij het verlaten van het appartement zal er u niets anders resten dan aangetekend de plaatsbeschrijving en schadeposten te contesteren en via verzoekschrift aan de vrederechter te verzoeken een onafhankelijke expert voor een plaatsbeschrijving en schatting van de schade te laten opmaken. ( kost normaal gezien zo'n € 80)

micvrom
Topic Starter

#3 , 21 mei 2009 19:51

Hartelijk dank voor dit goede advies!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 mei 2009 19:19

u moet wel kunnen genieten van uw woning en dat moet in zijn volheid kunnen.

Wanneer nu blijkt dat de vloer slecht is dit idd laten weten aan eigenaar met de vraag wat hij eraan gaat doen - en wat de kwaliteit van de vloer is.
U wijst hem op het ongemak en vraagt hem naar een oplossing van uw probleem.
Bij normaal gebruik heeft men normale sleet. Abnormale sleet wijst op een gebrekkig produkt.

micvrom
Topic Starter

#5 , 29 mei 2009 12:06

Wel wat u zegt, de eigenaar is op de hoogte van de erbarmelijke staat want als ze op bezoek komt en ziet een stoel of iets dergelijks zonder tapijt eronder dan maakt ze een opmerking dat we moeten opletten voor haar vloer.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mei 2009 18:00

ja mondeling maar je moet haar wel aangetekend schriftelijk in kennis stellen dan kan ze nooit zeggen dat ze het niet wist -- in die brief duidelijk melding maken van elke keer datum uur getuigen dat je dat tegen hun hebt gezegd en van hun reactie.

dus na huur appartement hebben we na x dagen / weken gemerkt dat de vloer niet geschrikt - onderhevig was aan ...
Hierdoor kunnen we niet op een normale wijze gebruik maken van onze woning gezien we zelfs indien we viltjes onder alles plaatsen nog indrukken krijgen enz enz enz.
Wik en weeg uw woorden en lees alles dubbel goed na -

Terug naar “Gebrekkige Producten”