Dag allen,
Een paar dagen geleden heb ik na het parkeren een fout gemaakt in mijn sms tijdens het intypen van het bericht om te parkeren via 4411. Ipv mijn nummerplaat ben ik de '1' die ervoor staat vergeten en had een retributie tussen mijn ruitenwissers. Ik gaf dit per mail door aan Streeteo die dit in Oostende beheert en ze zeiden dat ik moest betalen omdat ik al in november vorig jaar eenzelfde fout heb gemaakt waarvan de retributie werd kwijtgescholden.
Een beetje overmoedig heb ik volgende mail teruggestuurd:
Beste,
1) Ik gebruik jullie systeem via sms een drietal keer per week. Het is dus helemaal niet onzinnig dat er eens een fout insluipt. De foutmarge bedraagt dus - gerekend vanaf november 2017 (de vorige kwijtschelding) - 1,58 %. Dat is beter dan een machine.
2) Ik heb vandaag 3,50 euro betaald en heb dus het recht om te mogen parkeren. Ik heb helemaal geen geen andere auto met de foutief ingevoerde nummerplaat xyz123
Rekening houdend met bovenstaande zou ik jullie ten stelligste aanraden om de retributie te laten vallen. Ik zal deze niet betalen en dit gerust met de nodige aandacht voor de rechtbank verantwoorden.
Graag uw antwoord
Ik vind het nogal kras dat er hier duidelijk geen sprake kan zijn van kwaad opzet en dat de klant die betaald heeft toch 25 euro moet ophoesten. Op hun website van Streeteo.be en 4411.be staat geen enkele duidelijkheid over het mobiel systeem en het al dan niet kwijtschelden van boetes en hoeveel menselijke fouten men mag maken in een bepaalde periode.
Weet iemand hier duidelijkheid over en maak ik een kans indien dit tot een rechterlijke verantwoording zou komen?