estetische ingreep

anouck
Topic Starter

estetische ingreep

#1 , 30 apr 2009 11:10

vraagje over uitzonderlijke medische kosten
een puur estetische ingreep (geen teruggave hospitalisatie en enkel op ligdagen mutualiteit), mag die doorgerekend worden aan de vader? rekening bijna 1.500 euro en geen overleg voordien.
het gaat niet over schisis ofzo...geen afwijking die gecorrigeerd is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
anouck
Topic Starter

#2 , 30 apr 2009 11:22

vergeten te vermelden, kinderen hebben de volwassen leeftijd bereikt , wonen nog bij de moeder en zijn nog schoolgaande.
ingreep was niet medisch noodzakelijk.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 apr 2009 17:56

Ik denk dat de kosten dan voor de meerderjarige zullen zijn.

Dit valt niet onder levensonderhoud - studie - op dringende medische ingrepen.

Reclame

anouck
Topic Starter

#4 , 01 mei 2009 16:29

mijn man moet enkel tussenkomen in bijzondere medische kosten, al de rest is inbegrepen in de hoge alimentatie.
de operatie werd uitgevoerd in een ziekenhuis en niet in een schoonheidskliniek.
volgens de moeder zijn dat natuurlijk wel bijzondere medische kosten, maar is dat eigenlijk zo?
mocht het over een 200 euro gaan zouden we er niet te veel woorden aan vuile maken, maar dat bedrag is hallucinant hoog!
waar stopt dit dan, mischien nog vlug zoal papa betaald rimpeltjes laten wegwerken, liposuctie???
nogmaals, er was geen afwijking, blijkbaar een storende gelaatstrek :roll:

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 mei 2009 16:22

volgens mij gezien het geen 'medisch' probleem is valt het ook niet onder de te betalen zaken.
Mocht tegenpartij toch anders willen dan moeten ze maar naar de rechtbank stappen.

Trouwens de overeenkomst is tussen de ex-partners - een volwassen (kind) dus derde is daarin geen partij

Terug naar “Echtscheiding”