voorleggen inkomsten aan tegenpartij

Cima2003
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

voorleggen inkomsten aan tegenpartij

#1 , 10 jul 2018 00:06

Gescheiden ouders - vader ziet zijn kind al 10 jaar niet meer. Moeder weigerde omgang in 2008, werd veroordeeld tot 4 maanden effectief, werd later veroordeeld in beroep tot 8 maanden effectief. Heeft een enkelband gehad. Vader heeft echter geen omgang meer gehad met zijn kind.
Kind heeft op de leeftijd van 15 een valse verklaring afgelegd van verkrachting. De aangeklaagde jongen in kwestie heeft een schadeclaim ingediend waar beide gescheiden ouders verantwoordelijk zijn voor het te betalen bedrag. Beide ouders hebben elk hun raadsman. Vader vroeg vrijstelling van verantwoordelijkheid vanwege het feit dat hij zijn dochter al 10 jaar niet mee heeft mogen opvoeden van moeder. Dit werd afgewezen. Beide ouders moeten elk hun deel schadevergoeding betalen... Nu komt mijn vraag: is het gebruikelijk dat raadsman van de moeder vraagt naar de inkomsten van de vader vanaf 1/1/2018, belastingsbrief, belastingsaangifte van dit jaar en de kosten die hij maakt voor de huur van een woning en/of het aflossen van de hypothecaire lening? Raadsman van de moeder heeft deze info nodig voor het opstellen van zijn besluiten???
Moeten wij zomaar aan ex inkomsten blootgeven, of vader al dan niet terugtrekt van de belastingen, de werkgever meedelen (via de loonbrieven) en of vader al dan niet (mee)geleend heeft voor een woning of hij huurt? Dit staat in schril contrast met de jarenlange vraag naar informatie over de kinderen door de vader, die steeds onbeantwoord blijft door moeder en haar raadsman. Moet vader op hun vraag überhaupt ingaan?
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 10 jul 2018 00:09

Ik zie geen reden om deze te geven in deze zaak, maar bespreek dit met uw eigen advocaat.

Cima2003
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2018 00:13

Het is onze advocaat die ons de vraag doorspeelt... Ik begrijp niet dat zij hierin meegaat, vandaar de vraag of het moet.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”