gezamenlijke lening

KatyT
Topic Starter

gezamenlijke lening

#1 , 15 apr 2009 10:23

*oorspronkelijke tekst verwijderd*
dank voor de antwoorden.
Laatst gewijzigd door KatyT op 30 apr 2009 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
KatyT
Topic Starter

#2 , 22 apr 2009 19:16

*oorspronkelijke tekst verwijderd*
dank voor de antwoorden.
Laatst gewijzigd door KatyT op 30 apr 2009 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.

mr

#3 , 23 apr 2009 08:42

Beste KatyT,

Jullie hebben beiden een kredietlening aangegaan, voor een bank maakt het niets uit wat jullie met de gekregen centen doen (afhankelijk van de kredietsoort). Eén ding staat echter vast, nl. een bank is een financiële instelling en géén liefdadigheidsinstelling! M.a.w. zolang deze lening wordt afgelost interesseert het de bank geen moer waar deze centen vandaan komen.

Wat je kan proberen te bekomen is het volgende: stel je (ex)man voor om een nieuwe lening te openen (enkel hij) en deze te gebruiken om de bestaande lening mee terug te betalen. Uiteraard zal hij hier niet mee akkoord gaan.

Aangaande je kredietkaart problematiek ... Had jij niet het nodige paperassenwerk moeten handtekenen? Schriftvervalsing? Bottom line, jij zit er nu mee. Een kredietkaart is gekoppeld aan een rekening, blijkbaar jouw persoonlijke rekening. Om je financieel verlies te beperken stel ik voor om de bankrekening die gekoppeld is aan deze kredietkaart op te zeggen en een nieuwe rekening openen. Een rekening waarvan je uiteraard het rekeningnummer niet doorgeeft aan je (ex)man.

In het meest slechtste geval dien jij de huidige lening af te betalen en het huidige openstaande saldo van de kredietkaart.

Dit is niet het nieuws dat je hoopte te lezen MAAR je zal financieel moeten opdraaien voor de flaters van je (ex)man. Het is echter van cruciaal belang om het financieel verlies voor jezelf zoveel mogelijk te beperken! Ik zou zeggen tijd voor actie!

Veel succes!!!

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 apr 2009 18:27

Gokschulden??

Daar is geen enkele wet die bepaald dat men gokschulden moet betalen.

Dus hoe gaat je bewijzen dat ze van uw ex -zijn

tgo de bank heeft dat geen zin want u hebt getekend

wat de kaart betreft - kaart dadelijk opzeggen indien u hebt getekend
klacht wegens valsheid indien hij heeft vervalst

maar - als u hebt getekend en dan aan hem gegeven zie antwoord hoger

meliciana

#5 , 27 apr 2009 13:54

1/ wat betreft de lening: u heeft hiervoor meegetekend, dus u draait mee op voor de schulden.
2/ kredietkaart: is deze gekoppeld aan uw zichtrekening of niet? want er zijn verschillende soorten kredietkaarten in omloop, ook bij winkels en zo. En via mijn ervaring als kredietmakelaar, merk ik wel dat het mogelijk is dat gehuwde mensen dit alleen aangaan. Dan hebben enkel zij ook wel getekend, zonder medeweten van hun partner. u moet eens uw uittreksel bij de nationale bank van belgie opvragen, om te zien of de kaart ook bij u geregistreerd staat. Indien niet, denk ik niet dat u kan opdraaien voor deze schulden. Indien wel, zou ik ze zo snel mogelijk opzeggen. want dan draait u er wel zeker voor op.

Terug naar “Echtscheiding”