Een kleine maand geleden kreeg mijn vrouw telefoon van een firma warbij de vraag gesteld werd om haar gegevens (ze is zelfstandige) online te zetten. Ze stemt hier mee in en vertelt mij dit 's avonds. Aangezien we bij deze firma reeds online staan stelde ik mij vragen. Via mail kreeg mijn vrouw toen een bevestiging en de vraag om nog wat gegevens door te sturen. Ik heb toen een reply gedaan om verdere uitleg te vragen. Ik kreeg geen antwoord tot vandaag mijn vrouw terug telefoon kreeg van die persoon. Ze heeft dan mij doorgeschakeld en blijkbaar was het een aanvulling van onze onlinegegevens waarbij we trefwoorden moesten doorgeven zodat mensen via die gebruikte trefwoorden sneller bij de zaak van mijn vrouw terecht konden. Deze extra service kostte wel meer dan 3 keer zoveel dan het online zetten zelf. Ik vermelde dan ook dat ik niet geïnteresseerd was in die bijkomende aanvulling.
De persoon aan de lijn zei nu echter dat we er niet onderuit konden want het was telefonisch toegezegd (het gesprek met mijn vrouw was ook opgenomen (hebben ze ook gezegd tegen mijn vrouw toen ze belden) en gelde volgens hun dan ook als contract).
Mijn reply die ik gestuurd had, had hij volgens hem niet ontvangen (ik heb er ook geen kopie van omdat ik het via de webmail verstuurd heb van telenet).
Mijn vraag is nu. Geldt dit mondelinge contract? Kan ik het telefoongesprek bij hun opvragen? Mijn vrouw ging er dus van uit dat het een nieuwe aanvraag was en geen uitbreiding van haar bestaande, dit zou je ook kunnen opmaken uit hun volgmail.