omheining tuin,terras

deken007
Topic Starter

omheining tuin,terras

#1 , 10 apr 2009 10:16

Wij hebben één groot gemeenschappelijk terras voor 2 appartementen dat in het midden gescheiden is door een houten hek van 2m hoog .

Tevens hebben we ook een gemeenschappelijke tuin die omringd is met boompjes,en niet gescheiden is met de tuin van de buren

Sinds onze zoon geboren is wensen we deze ( tuin ) volledig te omheinen,is dit voor onze rekening of dient de verhuurder dit voor zijn rekening te nemen,rekening houdend met het feit dat onze tuin en terras toegankelijk is voor iedereen . Onze dure tuinmeubelen kunnen in principe zomaar meegenomen worden .

Heeft iemand hier ervaring mee .

Graag enkele reacties,de huurwet is hieromtrent niet erg duidelijk.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
deken007
Topic Starter

#2 , 13 apr 2009 10:11

Graag enkele reacties

mvg,

dieke

#3 , 13 apr 2009 10:57

Ik ben geen jurist en heb al helemaal geen kennis van de huurwetgeving. Maar mijn gezond verstand zegt mij dat indien u zulke omheining wil gebruiken, u ze zelf zal moeten bekostigen. Bekijk het zo: die omheining was er ook niet toen u het goed bezichtigde en besloot het te huren. Het is niet omdat u nu intussentijd beslist heeft een duur tuinstel in die tuin te plaatsen dat de eigenaar van uw huurpand dat moet beveiligen. Hetzelfde geldt voor het veilig maken van de tuin voor je kindje. Dat zijn noden die er voor u zijn gekomen, maar die niet meteen noden zijn die elke huurder zal hebben.

Reclame

plentycoups

#4 , 15 apr 2009 19:39

dacht ik ook zo, maar heb wijselijk gezwegen...
als je aan al de wensen van huurders moet voldoen...
ze zien het als ze het komen bezichtigen, hé, in de staat hoe het is.

JohnD

#5 , 16 apr 2009 06:37

In elk geval vermoed ik zelfs dat in het zeldzame geval u die kosten toch zou willen maken; de eigenaar u dit kan verbieden. Bij het einde v/h huurkontrakt kan hij zelfs eisen dat u de omheining terug verwijderd.

Terug naar “Huren”