Hallo!
Ik ben sinds 2006 gescheiden. Ik heb een dochter van 3, waarvoor haar vader een omgangsregeling heeft. Nu is het zo dat mijn ex-man niets liever doet dan klacht tegen mij neerleggen bij de politie, ook over zaken die nooit gebeurd zijn (weigeren van bezoekrecht) of over dingen die te belachelijk zijn voor woorden (zo heeft hij ooit klacht tegen mij ingediend owv het feit dat ik geen winterbanden op mijn auto had en zijn dochter bijgevolg 'onveilig' vervoerd werd).
Mijn ex heeft op woensdag bezoekrecht "na schooltijd tot 17u30" (volgens het vonnis). Omwille van paktische redenen gaat mijn dochter op woensdag niet naar school. Maw hij kan haar thuis komen afhalen vanaf 12u05. Mijn ex beweert dat hij mijn dochter aan school dient af te halen en dient dus (heel consequent) klacht in tegen mij omdat ik niet aan school sta (ongeveer op 1 km van thuis). Daarna komt hij haar doodleuk thuis afhalen (meestal een uur of 2 later, hangt ervan af hoe druk het is bij de politie), om haar vervolgens véél te laat (na 19u) thuis te brengen (mijn dochter gaat gewoonlijk om 18u30 slapen).
Tegenover de politie heeft hij al toegegeven dat hij wel weet dat het geen zin heeft, maar hij hoop dat het aantal klachten iemand bij het parket kan overtuigen om mij toch maar te vervolgen.
Ik vind dit verdacht veel lijken op laster. Kan ik een brief schrijven aan de procureur om uit te leggen wat er aan de hand is en vragen wat ik eraan kan doen?
Zelf klacht indienen wegens laster vind ik nutteloos, die worden toch allemaal geklasseerd.
Bedankt!