Gemeenteontvanger kan in de meeste gemeentes een dwangbevel uitschrijven voor parkeerretributies. Blaatpraat heeft gelijk in de zin dat dit meer automatisch voor de rechtbank komt bij niet-betaling.B$Je zal moeten betalen, want anders hebben ze het recht om een deurwaarder te sturen om je inboedel op te schrijven
Niet dus.
Als ik goed gelezen heb, is de dame slecht te been en wandelt zij met een stok. Er is nergens vermeld dat zij een blauwe gehandicaptenkaart heeft (waar u op doelt met het woord invalide, vermoed ik).Ik dacht dat een invalide niet naar een parkeermeter moet gaan en gratis mocht parkeren????
Dit is niet overal zo, ik ga twee maal per week naar Knokke en daar moet iedereen betalen, wat toch maar normaal is .Ik dacht dat een invalide niet naar een parkeermeter moet gaan en gratis mocht parkeren????
Dat is achterhaald. Retributies worden vandaag ook via dwangbevelen geïnd, zie http://www.vvsg.be/Omgeving/Documents/L ... gen%29.pdfKan enkel in gemeenten die ten onrechte een parkeerbelasting innen ipv -retributie.
Ook als de gemeente een privébedrijf inschakelt voor de vaststelling, dan is de gemeente zelf nog steeds de schuldeiser. Zo vernuftig hebben ze die constructies (ondertussen) wel gemaakt.Neen, dat is niet achterhaald.
Wat je aanhaalt moet om te beginnen een onbetwiste schuld zijn.
Parkeerretributies die zo ver geraken, zijn doorgaans wél betwist ...
Het moet ook gaan om een schuld tov de gemeente zelf
Niet tegenover een privé parkeerbedrijf
Dan mag die, mits bezit van een gehandicaptenkaart, op een parkeerplaats voor mindervaliden gaan staan, maar dat ontslaat hem niet van de parkeerretributie. Dat is betalen zoals iedereen.Ik dacht dat een invalide niet naar een parkeermeter moet gaan en gratis mocht parkeren????