Beste,
Ik moet volgende week op verhoor bij de politie desbetreffende het feit valsheid in geschrifte.
Ik ben hier volledig schuldig aan, er zijn brieven (een PV) opgesteld geweest die niet correct zijn. Het gaat hem over brieven van de politie zelf die vervalst zijn. Er is geen klacht ingediend door derden, wel is er een familielid aan de politie zelf gaan vragen of de documenten vals waren of niet.
Zo is dit aan het licht gekomen en word ik dus verhoord.. het was zelf mijn bedoeling niet dat die documenten zouden verspreid worden of effectief zouden gaan gebruikt worden. Het familielid zou hebben meegedeeld aan de politie dat hij wil dat er niks over de inhoud van die documenten wordt bevraagd. Dit omdat alle feiten die mijn nicht heeft gepleegd (oa diefstal), waarvoor nooit een klacht is ingediend, hierin vermeld staan, deze kloppen ook volledig met de realiteit. Ik heb mijn nicht dus niet valselijk beschuldigd.
Mijn vraag is of het mogelijk is dat de politie zomaar de inhoud van de documenten negeert?
Wat kan ik verwachten van zo'n verhoor? Krijg ik meteen de zwaarste straf opgelegd? Ik maak me echt zorgen.. het is iets wat ik uiteraard nooit had moeten doen, maar ik neem de schuld volledig op mij en heb er zwaar spijt van.
alvast bedankt