Bouwvergunning garage

simonjo
Topic Starter

Bouwvergunning garage

#1 , 29 mar 2009 22:58

Hoi,

Begin van de maand een dubbele garage gekocht welke middels een uitwegenis te bereiken is. De garage is gans ingesloten door andere percelen, met elk hun eigenaar.

Nu wil ik de huidige constructie van betonplaten wanden/golfplaten dak afbreken en vervangen door een gangbare constructie in betonblokken met plat dak en sectionale poort.

Voor de bouwvergunning zou ik dan alle buren moeten laten tekenen voor akkoord.

In het verleden ging je dan naar de gemeente en vroeg je een lijst van kadastrale percelen + naam/adres eigenaar. Nu mag de gemeente dit blijkbaar niet meer geven. Vroeger kon je zelf ook via GIS online de perceelnummers opsnorren, maar ook dit is verdwenen.

Alternatief is naar het kadaster gaan, alleen vind ik niet zo direct een adres hiervan, is dit lokaal of ergens centraal??? iemand een adres/link???

Garage staat in 2845 Niel.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 30 mar 2009 18:05

Wat is dat voor een gemeentebestuur??

Elk gemeentebestuur moet toch weten dat een dergelijk kadastraal uittreksel alleen kan worden verkregen bij de Gewestelijke Directie van het Kadaster: aan te vragen per fax, brief, internet. Eerst betalen, dan krijgen.

Gewestelijke Directie kadaster mutaties en schattingen
ANTWERPEN
Adres Italiëlei 4 bus 10
2000 ANTWERPEN
Tel: 0257/552 80 -- Fax: 0257/971 06 (kadastrale uittreksels: 0257/971 03)
dir.kad.antwerpen.uittreksels@minfin.fed.be (kadastrale uittreksels)
Rekening nr BE80 6792 0040 0077 (IBAN prk)
679-2004000-77 (prk)
Openingsuren 9 uur tot 12 uur
13 u 30 tot 16 uur (op afspraak vanaf 1/9/2008)

Voor een aanvraagformulier:
ga naar

http://ccff02.minfin.fgov.be/portal/por ... al/welcome

Klik rechts op "U heeft open toegang tot"

Finform

Doe een opzoeking via
AKRED - kadaster en vink Nederlands aan

U bekomt een formulier "Aanvraag om uittreksels enz".

Bekijke het eens; ik raad wel aan om eerst toch te bellen naar de genoemde dienst uittreksels voor extra bijstand. Het doel van uw aanvraag moet u zo precies mogelijk vermelden.

Succes.

simonjo
Topic Starter

#3 , 01 apr 2009 11:47

Nog effe verder gezocht, en volgens de gemeente Malle kan je wel degelijk de kadastrale leggers inkijken (geen copies en ook geen KI opvragen) zodat je tenminste weet wie je naburige percelen en hun eigenaar zijn.

Ik zal nog eens terug gaan naar de gemeente.

Zelf vind ik het zever-in-pakjes als je die informatie in functie van een bouwaanvraag niet zelf zou kunnen opvragen, maar ja alles onder de noemer van 'geld-in-het-laatje' zekers.

Reclame

Terug naar “Kopen”