Beste,
Ik heb zelf een goede kennis van de consumentenbescherming maar dit weekend zit ik toch met een twijfelgeval.
Wij hebben 3 jaar geleden een keuken gekocht. Dit weekend heeft onze dampkap er de brui aan gegeven. Toen wij de keukenleverancier contacteerden hierover melden zij ons dat de wettelijke garantie van 2 jaar reeds verlopen is.
Heel logisch allemaal, ware het niet dat wij met opzet het duurdere novy merk gekozen hebben omdat zij 5 jaar garantie geven op al hun dampkappen. Maar nu blijkt dat wij hier geen gebruik van kunnen maken omdat de keukenleverancier de verkoper is en zij hun eigen garantievoorwaarden bepalen...?
Klopt dit wel? Ik had het gevoel dat onze contactpersoon het zelf allemaal niet goed wist aangezien hij uit de lucht kwam vallen over de garantievoorwaarden van novy...
Wij hebben ook novy gecontacteerd en volgens hen hebben we enkel de factuur van aankoop nodig van deze dampkap. Maar wij hebben enkel de factuur van de ganse keuken, en niet van alle toestellen afzonderlijk.
Wat nu gedaan?