Hallo,
wij hebben een bod gedaan op een appartement via een immokantoor. het bod werd aanvaard. Via dit bog verplichten wij ons tot het tekenen van het compromis (of betalen van 1% verkoopsom aan immokantoor). In mijn bod heb ik wel een heel aantal opschortende voorwaarden laten opnemen (oa herstel dak, behandeling schimmel, ...) allemaal zaken die volgens de makelaar door de eigenaar in orde gebracht zouden worden
Ik heb twee vragen:
* Indien de eigenaar deze zaken niet in compromis wil overnemen, dan veronderstel ik dat ik kan weigeren om het compromis te tekenen zonder bijkomende kosten?
* Indien de eigenaar deze zaken wel overneemt in het compromis, wanneer moet de eigenaar deze zaken regelen? (met schimmel is hij al bezig maar met dak nog niet). Voor het verlijden van de akte, veronderstel ik? Als hij het dan niet gedaan heeft, dan kunnen wij de verkoopsacte nog weigeren te tekenen of niet?
Ik heb al contact met een notaris, die met mij het compromis zal doornemen voor ondertekening, maar alle extra advies vooraf is welkom.