Heb je het over deze B1?
https://goo.gl/maps/DVrrywP6mFs
Dit lijkt mij perfect in orde: dit B1-bord geldt enkel voor het verkeer naar Brussel.
Het verkeer richting Oostende komende B403 (Ringvaart) moet dit bord negeren (de regel die ik eerder al aangaf) en het heeft voorrang (als primaire weg I) op het verkeer komende van de R4 (buitenring) (primaire weg II).
Daarop volgt een C43 (70) voor het invoegende verkeer (van de R4);
op de linkse baan (B403) is ook een C43 (70), en op de rechtse banen eveneens C43 (70).
[Op de oudere Google SV-foto's (dd. 2013) staat slechts één B1 helemaal rechts op de R4 die voorrang moest verlenen aan het verkeer dat van de B403 de E40 wil oprijden richting Oostende.]
Voor het verkeer op de B403 (Ringvaart) richting Oostende geldt maximum 50 Km/u (C43);
wat verder is een bord B13 met onderbord 75m, gevolgd door B11 en daarna een B1.
Aanvankelijk (2007) zou de weving anders lopen, de R4 zou opsplitsen in twee banen waarvan 1 naar Brussel en de andere bleef rechts aanhouden naar Oostende. De B403 zou eveneens opsplitsen, waarvan de rechterbaan onder de linkse R4 zou doorschuiven om dan op de rechterbaan van de R4 in te voegen. Daarna heeft men dit aangepast, misschien met het willen behouden van de wegencategorisering op dit complex:
- E40: hoofdweg
- B403: primaire weg I
- R4: primaire weg II
- rest: secundair
Opvallend: op de buitenring (R4) naar de E40 toe staat net voor de 'tunnel' het enige bord F5, dat ik op geen van de andere invalswegen terug vind.
Misschien staan die net op de plaats waar de Google-foto's niet geűpdated zijn? Wat mij dan doet afvragen of alle invalswegen (B403 en R4 tussen Ringvaart en E40) in autosnelweg zijn overgegaan ter hoogte van de weving.