familiale verzekering

anouck
Topic Starter

familiale verzekering

#1 , 17 mar 2009 12:24

wij zijn een nieuw samengesteld gezin en beiden hebben wij een familiale verzekering.
ik had die voor mijn kinderen en mijn man had die bij een andere verzekeringsmaatschapij voor zijn kinderen. nu die kinderen niet meer komen en ondertss al volwassen zijn is het zot om verder 2 verzekeringen te hebben.
wel is het zo dat zijn verzekering moelijk doet en zegt dat wij die moeten opzeggen wie het minst lang verzekert is?
kan dat zo maar?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 17 mar 2009 14:30

U heeft het recht om u te verzekeren bij de maatschappij die u verkiest.

Hou het eenvoudig:

Zeg de verzekering aangetekend op zoals beschreven in de polis. Indien u kan opzeggen voordat het lopende verzekeringsjaar voorbij is zeker niet vergeten de niet genuttigde maanden terug te vragen. (vallen immers onder regelgeving van "onopgeslorpte premies")

Neem contact op met de andere maatschappij en verzoek om een aanpassing van die polis vanaf de datum dat de opzegperiode voor de andere vervalt.

anouck
Topic Starter

#3 , 17 mar 2009 14:56

dank u wel voor het antwoord.
ik dacht het wel dat je dat kon kiezen!
het aangetekend schrijven is reeds verzonden.

het lijkt mij logisch dat mijn man bij mijn verzekering komt (één persoon) dan dat ik met de kinderen (4 kinderen + ik ) naar mijn man z'n verzekering overstapt.

Reclame

artemis

#4 , 17 mar 2009 15:07

het lijkt mij logisch dat mijn man bij mijn verzekering komt (één persoon) dan dat ik met de kinderen (4 kinderen + ik ) naar mijn man z'n verzekering overstapt.
Ik denk niet dat het qua premie veel uitmaakt. Mijn familiale dekt alle personen die op mijn adres gedomicilieerd zijn, ongeacht de gezinssamenstelling.

Vandebos

#5 , 17 mar 2009 15:26

Qua premie zal het weinig uitmaken. Het is wel beter elke wijziging in de gezinsamenstelling te melden. Dat vermijd eventuele problemen en vertraging als je de verzekering in kwestie dient aan te spreken.

anouck
Topic Starter

#6 , 17 mar 2009 15:48

het is inderdaad zo dat elke gezinswijziging moet gemeld worden. Dat staat zo in polis.
nu, mijn verzekeringsmaatschapij is iets goedkoper (een paar euro's maar) maar dat is niet de reden .
ik ben bij die verzekeraar voor al mijn verzekeringen (levens-, autoverzekering...) .
mijn man is bij die verzekering enkel voor zijn familiale en hun bot antwoord aan de telefoon was eigenlijk allesbehalve dus heb ik er zeker geen zin meer in...

Terug naar “Algemeen”