Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Indien u hiernaar op zoek bent, raadpleeg Jureca De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
LeenW
Berichten: 7652

Re: Garantie smartphone

#16 , 11 maand 4 weken geleden (19 dec 2017 14:40)

siesken schreef:Samsung heeft het laatste woord.
Dus stel je in verbinding met samsung


De rechtbank heeft nog steeds het laatste woord. En is dat geval moet de verkoper worden aangesproken, niet de producent.

sloeberken
Berichten: 10301
Locatie: Erpe Mere

#17 , 11 maand 4 weken geleden (19 dec 2017 16:10)

Inderdaad Leen, maar dikwijls ben je beter en sneller geholpen door de producent, dit is mijn ervaring.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Bart Vissers
Berichten: 1567
Juridisch actief: Nee

#18 , 11 maand 3 weken geleden (19 dec 2017 23:19)

jef007 schreef:wat is het nu?????

moet TS naar Samsung gaan of naar de verkopende winkel???

Het wettelijk antwoord is de winkel. Het is de verkoper (en niet de fabrikant) die moet instaan voor de consumentengarantie.
Wat Samsung niet weerhoudt om evt. iets extra te kunnen doen. Dat is dan het niet-wettige (maar mogelijk wel correcte) antwoord van een andere respondent.
Als je laat herstellen via een ander kanaal dan de winkel, dan kunnen ze de herstelling wel in twijfel trekken.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

sloeberken
Berichten: 10301
Locatie: Erpe Mere

#19 , 11 maand 3 weken geleden (20 dec 2017 09:45)

De winkel moet dit ook opsturen naar samsung, hij mag daar niet aan prutsen of de garantie vervalt.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Bart Vissers
Berichten: 1567
Juridisch actief: Nee

#20 , 11 maand 3 weken geleden (20 dec 2017 10:41)

sloeberken schreef:De winkel moet dit ook opsturen naar samsung, hij mag daar niet aan prutsen of de garantie vervalt.

Dat is iets puur tussen Samsung en winkel.
Als de winkel eraan prutst, dan maakt dat voor je garantie als consument niets uit.
(Men kan natuurlijk wel gaan beweren dat je er zelf aan geprutst hebt, dus best bij afgifte toestand duidelijk beschrijven).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Consumenten Koop”