Geachte lezers,
Op juridisch vlak zijn wij helemaal niet thuis en hopen op deze manier toch iets sterker in de schoenen te staan bij eventuele verdere conflicten.
Mijn probleem gaat als volgt : Mijn zoon van 10 jaar is op de speelplaats aan het spelen zoals altijd. Nu met de winterdagen was er even ijspret op een glijbaan. Mijn zoon wou starten maar kreeg een flinke duw, waardoor hij op de grond viel. Resultaat = 3 kapotte tanden. Er is onmiddelijk naar een tandarts gegaan om alles te laten vaststellen en de eerste zorgen toe te dienen. Samen met de schooldirecteur wordt er contact opgenomen met de ouders van de duwer. Die gaven op geen enkel vlak antwoord.
Toch na aandringen van de schooldirecteur neemt de moeder contact met ons op en belooft ons alles uit de voeten te doen via haar familiale. Wij geven keurig onze gegevens door en de tegenpartij geeft ons enkel een telefoonnummer en een gsm nummer. Met de belofte dat zij alles met onze verzekering in orde zou brengen.
Wij lichten op onze beurt toch maar onze eigen verzekering in en zij vertellen ons dus om alle correspondentie via hun te laten verlopen.
s' Avonds, een paar dagen na het ongeval, open ik mijn mail en zie een bericht van mijn verzekering die vraagt achter de gegevens van de tegenpartij. Zij hadden op hun beurt naar de verkregen telefoonnummers gebeld, maar daar kwamen ze uit de lucht gevallen.
Wij vermoeden dat de tegenpartij hun verantwoordelijkheid niet wil nemen.
Wat kunnen wij hiertegen ondernemen? Welke stappen kunnen wij zetten? Het bedrag voor de herstelling van het gebit loopt flink op en wij vrezen dat wij zelf hiervoor moeten opdraaien.
Met oprechte dank.