Mijn excuses voor het nogal onduidelijk verhaal, ik ben inderdaad vergeten te vermelden waar het fietspad zich bevind op het rondpunt in kwestie. Indien u Bochtlaan 1 (Genk) op google maps intypt kunt u het rondpunt in kwestie zien. Hier ook een schets van hoe ik ongeveer probeerde te ontwijken en waar ik ongeveer met de auto botste. Ik botste tegen een auto die het rondpunt wou
oprijden. Verder was er op dat ogenblik geen ander verkeer op het rondpunt aanwezig. Ik zal proberen om ook een schets up te loaden, indien het werkt tenminste.
het geel ben ik (fietser) en het rood is de auto. Dit zou ongeveer de situatie geweest moeten zijn.
De auto vertraagde wel een beetje, maar doordat die op een bepaald moment stopte met vertraagde (dus juist voordat die het rondpunt zou oprijden) begon ik dus schrik te krijgen dat de bestuurder me niet gezien zou hebben maar alsnog op het fietspad tot stilstand zou komen, vandaar dat ik naar links begon uit te wijken in plaats van af te remmen wat dus een zeer domme beslissing van me is geweest, dat geef ik eerlijk toe. Hopelijk is het nu wat duidelijker?
EDIT: Ik geef ook toe dat ik tamelijk snel reed, maar ik bevond me op dat moment in een gewone bebouwde kom waar er dus max. 50/u gereden mag worden dus neem ik aan dat mijn snelheid geen grote rol speelt? Er zijn ook haaientanden ter hoogte van het fietspad, dus ik weet dat ik zelf ook voorrang moet verlenen aan verkeer op het rondpunt maar zoals ik al zei was er op dat ogenblik geen ander verkeer op het rondpunt en reed ik het rondpunt eerst op, daarna pas de bestuurder van de auto.