#3 , 06 aug 2017 20:48
Herstellingen van sloten zijn in principe ten laste van de huurder, behalve indien u kan aantonen dat louter slijtage aan de oorzaak ligt. Hou het oude slot bij en vraag aan de slotenmaker eventueel om een verklaring op te stellen. Anders krijgt u gegarandeerd discussies met de verhuurder die zal beweren dat u het slot niet correct onderhouden heeft (smering e.d.) of het zelf kapot gemaakt hebt, of niet tijdig hebt verwittigd dat het slot problemen begon te geven etc.
Probleem is dat u mogelijk naar de vrederechter zal moeten om te trachten uw gelijk te halen, met een onzekere uitkomst. Te laat nu, maar u had aan de verhuurder moeten vragen om zelf contact op te nemen met de slotenmaker en de herstelling te vragen.
Stel eventueel voor om de rekening voor de interventie door twee te delen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.