Spullen vorige huurder

oedstjan
Topic Starter

Spullen vorige huurder

#1 , 08 feb 2009 20:32

Beste,

Reeds een maand worden wij door de vorige huurder aan het lijntje gehouden over wanneer hij zijn spullen komt ophalen. Gelukkig heeft hij dit onlangs gedaan (na lang aandringen). Echter, zijn tafel heeft hij nog niet meegenomen. We kunnen er niet meer aan uit wat hij nu juist wil; De ene keer wil hij hem zelf hebben, de andere keer mogen wij hem hebben. Zo veranderde hij tot 6 maal van gedacht. Laatst zei hij dat we de tafel mochten "gebruiken" mits goede zorg (dit werd enkel mondeling afgesproken).
Ik voorzie dat hij binnen enkele maanden opnieuw van gedacht verandert en zijn tafel dan weer wel terug wil.
De tafel staat dus nog steeds in het pand en hoeft niet weg, wij kunnen hem gebruiken. Kan de vorige huurder in feite zijn tafel op gelijk welk ogenblik terug eisen?

Alvast bedankt voor uw antwoord. Indien dit het geval zou zijn kunnen we hem vragen de tafel meteen terug te nemen en zelf een eigen tafel kopen. Want ik vrees dat er anders toch maar weer problemen van komen.

Vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 08 feb 2009 21:22

Alles wat niet ergens zwart op wit op papier staat of kan bewezen worden is wat het is: onbewijsbaar. Ik zou die tafel gewoon houden na hem mondeling nog een uitstel van 14 dagen gegeven te hebben.

oedstjan
Topic Starter

#3 , 09 feb 2009 19:53

Beste JohnD,

Hartelijk bedankt voor uw antwoord. Dus het is niet zo dat, wanneer de spullen door de ex-huurder niet worden meegenomen, ze automatisch van de nieuwe huurder worden?

Mvg.

Reclame

JohnD

#4 , 09 feb 2009 23:09

Ik denk dat als ik me niet vergis er ook ergens een wet is die zegt dat bezit in feite overeenkomt met eigendom, tenzij de andere partij het tegenovergestelde kan bewijzen.

Die spullen worden niet automatisch de eigendom van de nieuwe huurder. Ik denk wel dat als je bvb naar de vrederechter in minnellijke schikking zou stappen voor dit geval, dat de vrederechter de tegenpartij een beperkte tijd zou voorstellen binnen dewelke hij die tafel moet komen afhalen.

Terug naar “Huren”