Wel of niet verzekerd hiervoor?

ongelukbelaagd
Topic Starter

Wel of niet verzekerd hiervoor?

#1 , 07 feb 2009 07:15

Het brommertje van de vriend van mijn zoon was vlak bij ons in panne gevallen en werd tijdelijk bij ons in de garage gezet.
Op een ochtend heeft mijn zoon per ongeluk dit brommertje in brand gestoken. Hij kwam met zijn sigaret te dicht tegen het brommertje, waarschijnlijk was er een lek en wham...
Mijn verzekering wil niet vergoeden daar dit brommertje in onze garage stond.
De verzekering van de vriend van mijn zoon wil ook niet vergoeden.
Help! We zijn allebei verzekerd maar ik moet het bedrag zélf betalen?

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 feb 2009 13:13

Over welke verzekering hebt u het?

Al geprobeerd bij de familiale verzekering.

Kan u de redenen meedelen die de verzekering geeft om niet te moeten tussenkomen?

scorpioen

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 feb 2009 16:26

normaal zijn roerende zaken niet inbegrepen in een brandverzekering die het onroerend goed het huis verzekeren
zijn inbegrepen de huisraad ook al is deze roerend

de bromfiets is niet van u dus is de schade toegebracht aan uw onroerend goed door iets van een ander

maar het is uw zoon (-18?) dus minderjarig die een fout begaan heeft en dit kan een zware fout zijn - bij zware fout zal een verzekering niet uitbetalen

de verzekering van de vriend kan de schade aan de bromfiets claimen

u zal dan moeten bewijzen dat het voorwerp een verborgen gebrek had nl een defecte benzineleiding...

en dat uw zoon geen fout heeft gemaakt ...

zal niet gemakkelijk zijn --- ik hoop dat u een aparte rechtsbijstandsverzekering hebt en een goede familiale verzekering

Lees al uw verzekeringspolissen eens grondig na alvorens maandag naar uw verzekering te bellen

Reclame

Terug naar “Algemeen”