Via wijkagent is ook een mogelijkheid, maar deze stap kan enige tijd in beslag nemen het lijkt me niet dat je die hier hebt.
Beovendien is dat geen garantie. Ik heb de bovenstaande stappen gevolgd in een eigen geval, er is een wijkagent komen controleren of het de bewoner inderdaad verhuisd was.
9 maanden later terwijl het pand al 6 maanden weer verhuurd was stapt de politie af om de vorige huurder te arresteren wegens het niet komen opdagen aan de gevangenis voor het uitzitten van een straf! Toppunt van alles is dat de huurder die toen in pand woonde werkte als ... cipier in st. Gillis!
Het is bij ons niet zo ver hoeven te komen omdat de domicilie dan toch (te laat) gewijzigd werd. Ik weet dus niet hoe lang dat zou geduurd hebben.
Ondertussen stond ook de wijkagent al eens voor de deur, niet wetende dat er geen domicilie meer was op dat adres.
Straf vehaal overigens Vandebos!
Moraal van het verhaal: laat het niet over aan de deurwaarder om in gevallen zoals dit zelf de controle uit te oefenen. Help hem een beetje...
Daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom heb ik ook zelf naar 2 deurwaarders (die een exploot hadden afgeleverd) gebeld.
De eerste (toen wist ik nog niets over de domicilie) vroeg mij of ik wist waar die persoon was gaan wonen. Nee dus, hoe zou ik dat weten, hij is trouwens met de noorderzon vertrokken met nogal wat huurachterstal.
De tweede (toen wist ik dat hij zich ondertussen uitgeschreven had en op welke datum) vroeg mij net hetzelfde. Dat was 4 maanden na die datum.
Niet te geloven hoe die mensen werken! Ze apprecieerden het wel dat ik hen belde.
Wat denk je trouwens van de informatie in de 2 links van mijn vorig bericht?
Satd Gent:
'Vaak gebeurt het dat bij een verhuis vergeten wordt het nieuwe adres door te geven. Bij inschrijving van iemand anders op het oude adres wordt dan ook de vorige bewoner geschrapt! Dit gebeurt zeer vaak in grote steden.Administratief besta je niet meer en wordt je identiteitskaart geannuleerd.'
De Standaard:
Komt iemand nieuw op het oude adres wonen, dan zal de wijkpolitie van de betrokken gemeente komen kijken of de betrokkene daar effectief woont. Kan de agent uit zijn bezoek niet afleiden, waar de oude bewoner naartoe is, dan speelt hij die vaststelling door aan het college van burgemeester en schepenen. Dat schrapt haar vroegere, verdwenen bewoner ambtelijk.