Das dus wat ik ook dacht,dat als wij een nieuwe huurder vinden datz ij dit niet ma weigeren zonder gegronde reden. Maar dat word dan weer rechtbank als ze bij haar standpunt blijft...De rechtspraak beschouwt het als een rechtsmisbruik in hoofde van de verhuurder als deze weigert een nieuwe gelijkwaardige huurder te aanvaarden zonder geldige reden en eist dat de huurder toch nog blijft verder huren.
scorpioen
Die schadevergoedingen van 1,2 of 3 maand zijn toch enkel van toepassing nij een 3-6-9 contract? Of ook bij een vast contract? Anders heb ik die schadevergoeding van 1maand er wel voor overHet is haar recht om te weigeren het kontrakt te verbreken. Na 01.02.09 ben je nog slechts 1 maand schadevergoeding schuldig. Zoals je zelf trouwens zegt en blijkbaar weet, is het kontrakt niet wettellijk opzegbaar zonder die vergoeding van 1 maand dus vanf 02.02.09
Wat scorpioen zegt kan kloppen, je zal je gelijk dan wel voor een vrederechter moeten halen.
nee de overeenkomst bepaalt niks anders. Er staat duidelijk in niet opzegbaar door geen van de 2 partijen... Dus ook niet bij het betalen van een schadevergoeding zoals anderen hier schrijven vermoed ik? Ze kan ons de huishuur schijnt zelf doen betalen tot einde van het contract en het appartement laten leegstaan in die tijd,als wij het voortijdig opzeggen?Vergeet niet dat het een overeenkomst van bepaalde duur is: drie jaar. De eigenaar moet de huurder niet laten gaan, tenzij deze rechtsmisbruik bewijst.
Tenzij de overeenkomst iets anders zou bepalen, maar dat heb ik niet gelezen.
scorpioen
Nee die schadevergoedingen zijn enkel van toepassing bij een 3-6-9 contract...Wettelijk moet ze je toch laten gaan, mits het betalen van een schadevergoeding, volgens mij na 1 jaar = 3maanden, na 2 jaar = 2maanden. Hiervoor bekijk je best eens je contract. Want als je zegt dat je de huurwaarborg wil laten vallen kan je net zo goed de schadevergoeding betalen.
Ja stom van haar maar het is nu zo he... Maar bij haar gaan inwonen geen denken aan,zou pas stom zijn want binnen een jaar moeten we dan terug verhuizen want dan eindigt het contract,en verlengen doen we zowiezo niet. Alleen al omwille van de prijs kwaliteit verhouding... 670euro voor een oud appartement,van +-75 vierkante meter...Juist, kontrakt van vaste duur. Over het hoofd gezien. Onverstandig van je vriendin om zoiets te tekenen als ze misschien nog aan het prospecteren was ivm met een vaste relatie. Dat zal dusworden vrees ik. Volgens mij bjorn1904 kan je beter bij je vriendin gaan inwonen.