Opzegtermijn na zelf ontslag geven

Blaatpraat
Topic Starter

Re: Opzegtermijn na zelf ontslag geven

#1 , 17 jun 2017 00:22

Het plafond van 13 weken is enkel van toepassing als het plafond van de periode van voor 2014 niet bereikt zou zijn.
In jouw geval is dit laatste plafond van 4,5 maand wel al bereikt, dus is het plafond van 13 weken niet van toepassing.

4,5 maanden opzeg dus.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 jun 2017 06:12

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Bart Vissers
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 jun 2017 09:58

Dankjewel voor het antwoord.

In verband met mijn tweede vraag: kan de werkgever mijn jobinhoud wijzigen tijdens de opzegperiode?
Je kan dit weigeren.
De werkgever mag geen eenzijdige wijzigingen aanbrengen aan de functie van de werknemer. De arbeidsovereenkomst blijft immers bestaan tijdens de opzegtermijn.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”