Vraag verhuurder :Aanpassing gemeenschappelijke kosten

annieke
Topic Starter

Vraag verhuurder :Aanpassing gemeenschappelijke kosten

#1 , 25 jan 2009 14:08

Als er besloten wordt om niet meer te kuisen in de appartementsblok, en je dus die kosten niet meer kan doorrekenen aan de huurder, moet er dan een formaliteit gebeuren of moet je hiervan gewoon de huurder van op de hoogte brengen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 26 jan 2009 08:16

Wat bedoel je met "als er besloten wordt om niet meer te kuisen in de appartementsblok" ?

Hoe gebeurde de kuis vroeger dan ?

Bedoel je dat ieder nu maar voor zijn eigen gedeelte van het appartement in zal moeten staan ?

En wie besluit dat, dat er niet meer gekuist word ? De eigenaar ?

Iets meer verduidelijken graag.

annieke
Topic Starter

#3 , 29 jan 2009 15:24

Omdat de kosten niet meer gemaakt worden door de gemeenschap, zou ik dit niet meer aan hem willen doorrekenen en willen aftrekken van de provisie.
Kan ik hem gewoon zeggen dat hij volgende maand minder provisie moet storten of wordt zoiets best nog via een formaliteit gerekend ?
Hopelijk is dit een verduidelijking ?

Reclame

Vandebos

#4 , 29 jan 2009 18:26

hoe is die provisie afgesproken is het een vast bedrag dat hij eens per maand betaald en wordt op het einde van het jaar een definitieve afrekening gemaakt?

Als dat het geval is kijk dan of je huurder op het einde van het jaar in het algemeen moet bijbetalen of terugkrijgen. Moet hij bijbetalen, dan zou ik hem gewoon een briefje schrijven dat de door het wegvallen van de poetsdienst zijn eindafrekening waarschijnlijk kleiner dan verwacht zal uitvallen.

Moet je hem gewoonlijk een gedeelte terugbetalen, dan zou ik effectief de provisie naar beneden aanpassen en hem briefje zenden waarin je meededeelt dat wegens het wegvallen van de poetsdienst zijn provisie vanaf 01/03 terugvalt op X€. het teveel van januari en februari kan je verrekening in de eindafrekening.

Betaalt hij een vast bedrag per maand en daarmee uit dan dien je het effectief aan te passen.

Terug naar “Huren”