Bij huren en eigenlijk alles in het leven moet je kunnen anticiperen om de stempel 'goede huisvader' te verdienen. In dit geval is de notaris zo vriendelijk geweest om de huurder tijdig aan te pikken om problemen te voorkomen."Zal"? Het is hier geen Minority Report, waarbij mensen op voorhand veroordeeld worden voor misdaden die ze nog moeten plegen, hé. Zoals ik al gezegd heb: ik heb jaren fietsen in de gang van onze huurwoning gesteld en er was GEEN schade. Uw veronderstelling is dus even waardevol / waardeloos dan de stelling dat het stallen van fietsen daar, GEEN schade veroorzaakt.Bij intensief gebruik zoals het hier beschreven staat, zal schade aan de inkomhal of voordeur niet uitblijven.
Als jij een fiets "lomp gewicht" noemt, heb je nog nooit een "lomp gewicht" moeten verplaatsen, denk ik (of je kent enkel fietsen zonder wielen, dat kan ook).Niet onnozel doen, met lomp gewicht refereerde ik naar de fiets.
Weeral een prachtig staaltje van kromtrekken van het recht. De bestemming in deze casus is "woninghuur" en verandert niet door in een ruimte fietsen te stallen, tenzij de TS plots fietsenmaker zou worden.Notaris kan zich baseren op onderstaand artikel.
De bestemming van de ruimte inkomhal in plaats van fietsenstalling sluit de mogelijkheid om uw fiets te stockeren uit.Art. 1728
De huurder is tot twee hoofdverplichtingen gehouden:
1° Het gehuurde te gebruiken als een goed huisvader, en volgens de bestemming welke bij het huurcontract daaraan gegeven is, of volgens die welke, bij gebreke van overeenkomst daaromtrent, naar gelang van de omstandigheden vermoed wordt;
2° De huurprijs op de bepaalde termijn te voldoen.
Bovendien stoort de verhuurder zich aan de fietsen, het zou dan ook niet verstandig zijn om dit verder door te drijven. Ik ken het probleem van fietsen door een deur binnen te sleuren, onmogelijk zonder de voordeur of de muren te beschadigen( krassen en vegen), door de verwittiging kan schade die anders oogluikend aanvaard wordt, bij uittrede integraal doorgerekend worden.
Inderdaad, moesten we die logica verder trekken, dan zou iemand die een huis huurt, geen dutje mogen doen in zijn zetel in de living, aangezien dit geen "slaapkamer" is...Weeral een prachtig staaltje van kromtrekken van het recht. De bestemming in deze casus is "woninghuur" en verandert niet door in een ruimte fietsen te stallen, tenzij de TS plots fietsenmaker zou worden.
Als de wasmachine en droogkast op een correcte wijze aangesloten kunnen worden, is dat geen probleem.Om even een equivalente vergelijking te maken:
Mag een huurder een wasmachine en droogkast aansluiten in zijn/haar keuken?
Dit is immers geen wasplek.
Als dat zo zou zijn zou ik daar graag eens een wetsartikel of zelfs maar vonnis van willen zien dat die denkwijze volgt.Het artikel gaat over de bestemming van het gehuurde goed die gekoppeld is aan huren als goed huisvader. Het heeft niks te maken met het goed te gebruiken voor beroepsdoeleinden.
Artikel zou ook van toepassing zijn als de huurder bijvoorbeeld restafval stapelt in zijn garage of als de huurder de badkamer zou gebruiken als rituele slachtplaats.