#51 , 12 jun 2017 23:51
Inderdaad. Helemaal juist.
Als ik het kentekenbewijs van de landbouwtrekker van Duitsland even voorlees. Het is een officieel Europees document. Dat zegt: eurpaische gemeinschaft. Bundesrepulblik deutschland, in alle talen van de EU, zelfs het Grieks. Een officieel document. WAT staat er vermeld op het dat duitse kenteken / zulassungsbeschreinigung? Ik schrijf het nu op. LET WEL: alles wat vermeld IS! Dus onbekend vermeld ik niet. Hier komt het:
Fabrikant, Fabrikantnummer, merk, type, type code TSN, type voertuig, 1-e ingebruikname, chassisnummer, massa rijklaar, technische massa MTM, Max MTM EU lidstaat, max aslast voor, max aslast achter, max gew. aanhanger ongeremd, max gew. aanhanger geremd, kW/pk bij tpm, motor toerental, aantal cilinders, motorinhoud, brandstof, emissie klasse, emissie klasse duitsland, bandenmaat voor, bandenmaat achter, aantal assen, aantal aangedreven assen, max. snelheid, lengte, breedte, hoogte, wielbasis, aantal zitplaatsen, aantal staandplaatsen, geluidsniveau stilstand, geluidsniveau rijdend.
Voila! Duite punktlichtkeit zeg maar. En de getallen kloppen met de specificities van de trekker. Belgie wil dit document niet accepteren. Letterlijk: "het is een waardeloos document, daar hebben we niets aan. U moet een homologatiekeuring ondergaan".
Nu lees ik even voor wat op het kenteken staat van mijn dagelijkse personenauto, een Volvo 960 kombi uit 1996 en een "Belgische" auto zeg maar. Gekocht een paar jaar geleden, dus NA de verplichte CoC... LET OP: een personenauto, NA de Coc. Ook een prachtig europees document in alle talen, ook het Grieks. Dit staat vermeld:
Merk, chassisnummer, type, nationale aard (dubbel gebruik), 1-e ingebruikname, motorinhoud, motorvermogen, brandstof, en nog een E1 code geen idee wat dit is.
Dat is werkelijk alles. Massa's, MTM, emissie, bandenmaat enz, allemaal niet vermeld. Dit is alles.
Hahahaha!! Niet te geloven! Dat is alles wat op het kenteken staat. Een auto uit Belgie van 1996 met het nieuwe europese formulier. En Belgie zegt dat het Duitse europese forumulier van een landbouwtrekker uit de Duiste Europese staat van 1980 notabene met alle technische gegevens niet wordt erkend??? En een komplete homolgatiekeuring moet ondergaan?? Haha.
Jongens, laat me niet lachen. Wat een vertoning! Ik heb het opgegeven en naast mij neergelegd. Zoek het maar uit.