een jaar geleden kocht ik hosting pakket aan bij Neostrada. In dit pakket zat een gratis domeinnaam en koste me toen 49,55 euro. Ik ging er toen ook van uit dat dit een eenmalige aankoop was en nergens werd vermeld dat een soort van abonnement was.

Een jaar verder krijg ik meerdere malen emails van Neostrada die ik destijds compleet heb gemist omdat ik geen lopende diensten meer heb lopen bij het bedrijf in kwestie.

Er word hier nergens vermeld dat dit automatisch is verlengt geweest en gewoon dat er een factuur is opgemaakt.
Fast forward, ik krijg gisteren een email met als titel "Incasso" waarbij bij men een bedrag van 128,23 (waarvan 40 euro buitengerechterlijke kosten zijn). Na het zelf contacteren van de support wisten ze mij super onvriendelijk te vertellen dat het opzeggen van het contract niet mogelijk is vooraleer ik betaald heb. Na aandringen is het mij toch gelukt, MAAR verwachten ze wel eerst dat ik dit factuur betaal. Het zou best nog oké zijn, moest dat 49,55 euro zijn maar hebben dit bijna verdubbelt gehad destijds toen ze mij het factuur stuurden dat ik had gemist. (88,23 euro)

Ik heb de dienst die ik origineel een jaar geleden eenmalig heb aangekocht het laatste half jaar als zelfs niet meer gebruikt, ik wist er zelfs niets meer van. Hoe is dit mogelijk en wat kan ik hieraan doen?
Vriendelijke groet,
Dries