Hallo, ik ben een alleenstaande vrouw die veel problemen heeft met haar ex-partner. Ik ben getrouwd volgens het wettelijk stelsel in 1996. Ik was loontrekkend, mijn man zelfstandige. Sinds 2001 ben ik door een hele reeks problemen gegaan. Heb dan de echtscheiding gestart maar er pas in 2004 mee doorgegaan. Dit tijdens een zware depressie en een ziekenhuisopname in maart 2004. In juli had ik mijn eigen appartementje.
Ons huis is verkocht geweest in 2006 en de opbrengst in bewarend beslag genomen door de belastingen. Mijn ex is in 2006 vertrokken naar Bulgarije waar hij een immo-kantoor heeft en een ltd heeft opgericht. Sinds 2004 heeft hij hier alleen maar schulden achter gelaten, zijn RSZ-bijdragen, belastingen niet betaald. Geen aangifte bij de personenbelasting. Dus zijn bruto-inkomsten van dat jaar waren netto want hij betaalde niets. En hij is met dat geld vertrokken. Er moet nog 20000euro aan belatingen betaald worden, inkomsten 2004. Wat zegt onze wetgeving? Het jaar van de echtscheiding, dus 2004, kan men dit bij mij invorderen.. Ook al heb ik maar 2 maanden meer thuis geweest. Ben ik zwaar ziek geweest..
De zaak is voor de rechtbank gekomen en die gaf mij deels gelijk. Ik word ontlast van de 10% boete maar moet nog 18000euro betalen.
Mijn ex is weg met al het geld..heeft geen wettig adres.. en ik blijf hier achter met alle miserie.
Mijn ex heeft mij al massa's geld gekost en ik ben financieel al alles kwijt.
Ik begrijp die belgische wetgeving niet. Ik ben opnieuw de dupe en kan die hele situatie niet meer aan.
Ik zit in de medische sector en help mijn patienten dagelijks. Ik voel me maar goed als ik anderen kan helpen.Maar niemand weet welke zware last er op mijn schouders hangt.
[/i]