In 2002 kocht ik een licentie voor een kassa software met voorraadbeheer, gekoppeld aan de software zit een jaarlijks verplichte onderhoudscontract.
Onlangs werd ik op de hoogte gebracht van een gratis upgrade naar een totaal nieuw software pakket die in de loop van 2017 zou worden geïnstalleerd.
Ik werd uitgenodigd voor een voorstelling van de nieuwe software waar nogmaals werd benadrukt dat de upgrade gratis was, er zou alleen een bijdrage worden aangerekend van € 1500 om mijn bestanden van het oude programma naar het nieuwe programma over te zetten wat 2 dagen in beslag zou nemen.
Het idee voor het nieuwe software pakket kwam er door de samensmelting met een ander softwarebedrijf die ook een pakket heeft en men het beste van beide pakketten er uit heeft genomen voor het programmeren van het nieuwe pakket.
De jaarlijkse bijdrage van het onderhoudscontract (€ 800) dekt volgens hun de kosten niet voor het maken van de nieuwe software en het overzetten van de bestanden.
Ik heb het contract doorgenomen en er staat in dat ik recht heb op nieuwere versies van het standaard programma maar dat assistentie ter plaatse en aanpassingen van de software van persoonlijke aard wel betalend zijn.
Er staat niks in het contract over het vervangen van het volledige software pakket en de eventuele kosten die zich met deze procedure meebrengen.
Ik ben geen vragende partij voor een nieuwe kassa software maar wordt wel verplicht om over te stappen gezien de mogelijkheid om met de oude software te blijven werken geen optie is gezien de ondersteuning hiervoor stopt.
Wat zou ik hiertegen kunnen ondernemen ? iemand tips ?