Is een ondertekend document steeds geldig ?

nicewithice
Topic Starter

Is een ondertekend document steeds geldig ?

#1 , 21 jan 2009 20:35

Wij gaan scheiden. We hebben 7 jaar geleden een huis gebouwd, waar ik al mijn spaargeld heb ingestoken van voor mijn huwelijk. Volgens mijn advocaat behoort dit bij scheiding terug aan mij, vermeerderd met de waardevermeerdering van de eigendom zelfs. Doch nu heeft mijn vrouw een document gevonden dat ondertekend is door ons beiden en zegt dat het huis van elks de helft toebehoort. Wat is er nu geldig ? Het Belgisch recht of dit document dat ik we ondertekend hebben bij de Notaris.
Bedankt op voorhand voor alle info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
simonjo

#2 , 21 jan 2009 23:35

Volgens mij niet tegenstelbaar aan derden... dus niet geldig.

nicewithice
Topic Starter

#3 , 22 jan 2009 20:27

Simonjo, kan je een beetje meer verklaring geven aub. Ik ben een leek....

Reclame

simonjo

#4 , 22 jan 2009 23:31

Dat papier dat je ondertekend hebt bij de notaris, is dit een authentieke akte? een huwelijkscontract? heeft de notaris dit ook ondertekend?

nicewithice
Topic Starter

#5 , 25 jan 2009 16:14

Het papier is een koop verdrag, waarin staat dat wij beiden 50 % van het huis aankopen. Maar nogmaals, het geld kwam voor 100 % van mij, en het voorschot komt van mijn spaargeld van voor ons huwelijk.
Mischien nog belangrijk: wij zijn gehuwd in Belgie, en het huis is aangekocht in her buitenland.

R. Janssens

#6 , 24 feb 2009 14:59

Nog belangrijker is te weten welk huwelijkscontract u heeft: wettelijk stelsel of een scheding van goederen?

In het eerste geval, dient nog opgemerkt te worden dat u, als u kan bewijzen dat u alles 100% heeft gefinancierd en dit goed niet heeft ingebracht in het huwelijksvermogen dit idd van u alleen zal zijn.

Dus: welk stelsel en welke papieren kan u voorleggen?

Terug naar “Echtscheiding”