Auto binnen geweest in garage maar niet gemaakt ! Rekening !

sandydeleeuw
Topic Starter

Auto binnen geweest in garage maar niet gemaakt ! Rekening !

#1 , 18 jan 2009 20:33

Op 23 december hoor ik een geluid van onder de motorkap van mijn wagen wat me verontrustte. Ik stop bij een kleine garagist (uit mijn streek) en deze zegt mij dat hij vermoed wat er scheelt en vraagt me mijn auto achter te laten. NA iedere dag gebeld te hebben (hij vond het niet)heb ik mijn wagen pas terug op 13 januari. Maar het ergste van alles is dat het probleem gebleven is (nog steeds een geluid uit de motor) maar dat deze garagist me 500€ aan rekent. Hij zegt dat hij verschillende stukken heeft vernieuwd in de hoop hiermee mijn probleem op te lossen.
Ook stelde hij me voor dat hij mijn wagen zou verkopen om uit de kosten te geraken. Een echte charlatan eigenlijk.
Ik kan toch niet betalen voor iets dat niet hersteld is? Hoe kan ik dit op een juridisch verantwoorde manier aan pakken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 20 jan 2009 11:26

“Art.1142.Iedere verbintenis om iets te doen of niet te doen wordt opgelost in schadevergoeding, ingeval de schuldenaar de verbintenis niet nakomt.Art.1144.De schuldeiser kan ook, ingeval de verbintenis niet ten uitvoer wordt gebracht, gemachtigd worden om zelf de verbintenis te doen uitvoeren op kosten van de schuldenaar.”(Burgerlijk Wetboek).

Uw wagen in herstelling nemen houdt de verbintenis in deze te herstellen,tenzij bewijs van onherstelbaarheid.

Deel uw hersteller gemotiveerd en aangetekend mee dat hij zijn verbintenis uw wagen te herstellen niet nakwam en u aldus verplicht die herstelling elders te laten uitvoeren op zijn kosten

Vermits u zichzelf daartoe, in de regel, niet kan machtigen loopt u wel enig risico dat de rechter uw vordering tot terugbetaling van de kosten uit art.1144 B.W. afwijst. Dit ontneemt u evenwel niet het recht op schadevergoeding uit art.1142 B.W.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”