Oplichterij,kan dit zomaar???

Fige
Topic Starter

Oplichterij,kan dit zomaar???

#1 , 18 jan 2009 22:33

Hallo,
Ik zal mijn verhaal in het kort samen vatten.
Ik was verzekerd met mijn wagen bij X,elke betaling werd casch gedaan bij het betreffend kantoor,meer of 5j later krijg ik een aanmaning dat ik die premie niet betaald zou hebben!
Heb meermaals brieven geschreven met het verhaal dat dit onmogelijk is om verschillende redenen,als je de verzekering niet betaald krijg je deze ook niet en waar halen ze het recht om na meer of 5j af te komen dat ik dit bedrag moet betalen?
Nu deze week kreeg ik een brief van een deurwaarder dat ik naar het gerecht moet komen ondertussen is het al 1500€ met kosten,enz enz enz
Vraag me deftig af of dit zomaar kan?
Mvg een belaagde burger.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2009 22:51

De vordering van de verzekeraar tot betaling van de premie door de verzekeringnemer vloeit voort uit de verzekeringsovereenkomst en is bijgevolg onderworpen aan de driejarige verjaringstermijn van artikel 34 § 1 Wet Landverzekeringsovereenkomst.

scorpioen

Fige
Topic Starter

#3 , 19 jan 2009 20:26

De vordering van de verzekeraar tot betaling van de premie door de verzekeringnemer vloeit voort uit de verzekeringsovereenkomst en is bijgevolg onderworpen aan de driejarige verjaringstermijn van artikel 34 § 1 Wet Landverzekeringsovereenkomst.

scorpioen
Alvast bedankt voor je reactie scorpioen.
Als ik het goed begin te lezen hebben ze het plots over een giro rekening die gekoppeld was aan de autoverzekering,die zgz een debet stand vertoonde in 2005 wegens afhouding premie en die ik zgz nooit heb aangezuiverd,leuke eraan is het altijd casch betaald aldus plots komen ze af over een girorekening!
Ik was er weg met verzekering en spaarrekening vanaf 2000!!!
Niet normaal ze :shock:
Is enkel dat ik iets voor te leggen heb want er zal een 'advocaat' aanwezig zijn van betreffende maatschappij.
Vriendelijke groeten.

Reclame

artemis

#4 , 19 jan 2009 21:01

Los van het feit dat het vrij ongebruikelijk is om verzekeringen cash te betalen, vraag ik me af of je dan tenminste telkens een betalingsbewijs hebt gekregen (en bewaard).
Heb je dan al die jaren een groene kaart van die verzekeraar ontvangen?

Gaat dit wel over België? want in je laatste antwoord spreek je over een 'girorekening', dat klinkt me vrij Nederlands ;-)

Fige
Topic Starter

#5 , 19 jan 2009 21:58

Los van het feit dat het vrij ongebruikelijk is om verzekeringen cash te betalen, vraag ik me af of je dan tenminste telkens een betalingsbewijs hebt gekregen (en bewaard).
Heb je dan al die jaren een groene kaart van die verzekeraar ontvangen?

Gaat dit wel over België? want in je laatste antwoord spreek je over een 'girorekening', dat klinkt me vrij Nederlands ;-)
Casch betalen gebeurde wel meer in kleinere kantoren met die reden deed ik dat ook,betalingsbewijs van 9j geleden heb ik niet meer neen of zou moeten beschikken over bib,principe hoef je die max 5j bij te houden zoals uittreksels als ik me niet vergis?
Ivm de groene kaart (verzekeringsformulier),ben ik wel heel zeker van want zou never één dag zonder verzekering durven te rijden om zovele redenen.
Het gaat om een belgisch voorval,girorekening zo staat het beschreven in hun brieven.
Vriendelijke groeten.

Terug naar “Algemeen”