Beste forum,
ik heb aan een klant een verkeerde levering gedaan (3 artikels verkeerd klaargezet, fouten gebeuren nu eenmaal)
Normaal gezien geen probleem: ik neem dat terug en we leveren de juiste goederen.
Maar: het gaat hier om meststoffen die verpakt zijn per 25k en de klant heeft de 3 zakken volledig uitgekapt in zijn stal.
Nu, die artikels zijn voor mij waardeloos. Ik stel dus voor om de prijs te rekenen van de geleverde artikels, zodat die man de juiste prijs betaald heeft voor wat hij gekregen heeft. Dit is niet de optimale meststof voor zijn doeleinde, maar het geleverde voldoet ook aan de eisen. (het is een goedkoper B product voor hetzelfde doeleinde)
Die man wil daar niet van weten en zou willen dat ik die zelf ga opscheppen en de juiste goederen lever.
Mijn vraag nu: ben ik als handelaar nu verplicht waardeloze en vervuilde goederen terug te nemen?
(een normale situatie is: een zak wordt geopend, de fout wordt vastgesteld en ik neem zonder problemen dan de beschadigde zak terug. De kleur en opschrift van de zakken zijn zelfs anders.)