Ik begrijp nog steeds niet hoe wij (mijn broer en ik) ons erfdeel van ons vader kunnen veilig stellen. Het gaat niet over enorm veel cash geld, maar toch de moeite om even bij stil te staan. Mijn moeder heeft nooit gewerkt (hetgeen absoluut geen verwijt is) en mijn vader had een normale wedde. Ze hebben steeds zuinig geleefd en dus wat "bons" gekocht en wat op spaarboekjes gezet.
Bij het overlijden van onze vader, zijn de "bons" omgezet in geld en op mijn ma's spaarboekje gezet, alsook al het andere geld op de verschillende spaarboekjes is op haar spaarboekje gekomen.
De laatste jaren leeft mijn moeder "als God in Frankrijk" en dat is haar gegund. Er is nog een grote som waar ze niet aankomt, maar die is voorzien, zegt ze zelf, om haar 24u/24u thuis te laten verzorgen als ze sukkelachtig wordt (en weigert uiteraard om naar een home te gaan).
Het enigste wat ons enorm stoort is dat onze moeder doet alsof het haar grootste recht is AL het geld op te doen want ze zegt dat ze alles zal proberen op te doen vooraleer ze sterft "want jullie hebben het toch niet nodig en het is MIJN geld". En dàt trekken we dus een beetje in twijfel omdat we toch denken dat kinderen ook van hun vader erven ? Hebben we gelijk of niet ? Zo ja : wat kunnen we doen/zeggen en zo neen : okay.