Aanmaning porto onkosten

francois12
Topic Starter
Berichten: 13

Aanmaning porto onkosten

#1 , 14 jan 2009 11:56

Laatst werd er een artikel besteld bij een postorder bedrijf, dat terug gezonden werd wegens niet tevreden. De kosten van terugzending werden door mezelf betaald, daar dit wel in de voorwaarden vermeld staat. Nu werden er op een paar dagen reeds drie aanmaningen gezonden, waarin vermeld word dat de verzendingskosten nog moeten betaald worden, van het pakje dat werd toegezonden. Het gaat hier dus om het pakje dat werd teruggezonden. In de vorige en laatste aanmaning komen nog eens dossierkosten bijgerekend. In de derde aanmaning word nu ook vermeld bij niet betaling word het dossier nu bezorgd aan onze juridische dienst en zal het dossier doorgegeven worden aan een incasso bureel. Kan en mag een postorderbedrijf dit zomaar, als dit niet in hun algemene voorwaarden staat vermeld?
Respecteer je medemens, net zoals jij gerespecteerd wil worden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 15 jan 2009 14:37

‘verzendingskosten’ dienen onderscheiden van ‘terugzendingskosten’.

Algemene voorwaarden meegedeeld NA het tot stand komen van de koopovereenkomst zijn de koper niet tegenwerpelijk.

Onderzoek dus zorgvuldig in de u tegenwerpelijke voorwaarden(=op bestelbon of gelijkwaardig stuk) of deze de verzendingskosten te uwen laste leggen bij terugzending en handel ernaar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

francois12
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 15 jan 2009 15:08

Beste j.demoor

Aandachtig lezen, wat ik hier nu ga neerschrijven, voorlopig noem ik de naam van het postorderbedrijf nog niet, maar zal nog wel komen.

De algemene voorwaarden staan op hun internetpagina te lezen, en niet op de bestelbon.
Werd er een artikel besteld, maar wegens uitputting voorraad werd er een gelijksoortig artikel verzonden. Wat staat te lezen in hun algemene voorwaarden?
Wanneer u een artikel besteld en is niet meer in voorraad , zenden wij een ander gelijksoortig artikel. Bent u over het gelijksoortig artikel niet tevreden, mag u dit binnen een termijn van 7 dagen terugzenden, terugzendingskosten zijn ten uwe laste, maar de verzendkosten, betalen wij dan terug. Het pakje werd dus teruggezonden omdat er geen tevredenheid was over het gelijksoortig artikel en de terugzendingskosten werden dus betaald.
Wat eist het postorderbedrijf nu. Het pakje dat eerst werd toegezonden,en werd teruggezonden op mijn kosten hiervan de verzendkosten van postorderbedrijf naar mijn adres eerst moeten betaald worden, maar achteraf zullen terugbetaald worden.
En dit is geen grap, zelf de brief gelezen van een persoon die een pakje teruggezonden had en wou omruilen. Wij hebben het pakje in goede order teruggekregen, en u wenst dit te ruilen. Spijtig genoeg kunnen wij het artikel dat u wenst niet bezorgen, omdat wij niet beschikken over uw adresgegevens. Raar maar waar, maar ze kennen wel het adres om de brief naar te zenden.
Respecteer je medemens, net zoals jij gerespecteerd wil worden

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”