Kosten afrekening

nova
Topic Starter

Re: Kosten afrekening

#16 , 13 mar 2017 17:53

Bij de syndicus de gegevens verkregen. Nu staan er toch een paar rekeningen bij die m'n mij aanrekent waarvan ik denk dat dit niet mag.
- herstelling dak aan veluxraam
- brandverzekering DVV (we hadden onze eigen verzekering van een andere maatschappij)
- gebruik vergaderzalen incl. dranken.
- administratiekosten syndicus
- bankkosten en kosten van schulden?

Zijn deze kosten door mij te financieren?

Bedankt voor de info.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#17 , 13 mar 2017 20:02

Herstelling dak: neen
Brandverzekering: wel als het voor de blokpolis is.
Vergaderzalen: neen, omdat het een vergadering is enkel voor de mede-eigenaars.
Administratiekosten syndicus, neen, maar wel gedeeltelijk indien opgenomen in de huurovereenkomst.
Bankkosten: neen.

asperger

#18 , 13 mar 2017 20:17

eigenaar moet premie blokpolis betalen, niet de huurder;
huurder moet wel zelf het huurdersrisico verzekeren.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

nova
Topic Starter

#19 , 14 mar 2017 16:03

Bedankt voor jullie snelle reacties. We hebben een afspraak gemaakt met de huurdersbond volgende week om de stukken te overlopen en te bekijken wat onze opties zijn. Verhuurder blijft koppig de afrekeningen weigeren zelfs na een ingebrekestelling.

mava105

#20 , 14 mar 2017 16:40

Huurdersbond is weggesmeten geld. Ze zullen u zeggen dat je enkel nog naar de vrederechter kan stappen om uw afrekeningen te krijgen.

nova
Topic Starter

#21 , 08 mei 2017 11:15

Hallo iedereen

We hebben vorige week nog geprobeerd om middels een verzoeningspoging bij de vrederechter tot een compromise te komen. De verhuurder stuurde echter zijn kat, maar liet wel een e-mail na gericht aan de vrederechter met zijn versie van de feiten. De mail werd voorgelezen en ik stond even perplex van de leugens die hij daarin schreef. Zo zouden we het pand vuil en smerig achtergelaten hebben, ook zouden we verschillende electrische toestellen stuk gemaakt hebben.

Nochtans hebben we een blanco uitgaand plaatsbeschrijf. Hierop staat geen enkele opmerking! Ik ben nu van plan om dit voor het vredegerecht te trekken. Wat mag ik aan de rechtbank vragen als eis?.

Ik dacht aan

- een correcte verrekkening van de afrekeningen van 3 jaar, samen met de interesten aan het gangbare percentage over deze jaren
- Betaling van resterende bedrag van de OV die verhuurder achterhoud.
- Gerechtskosten voor de verhuurder.
- Dat advocaatkosten van huurder betaald worden door de verhuurder

Kan ik ook de halve dag loon vragen( ik heb hiervoor verlof moeten vragen) voor het opkomen bij de verzoening bij de vrederechter. Zelf vind ik het onbeleefd om zonder enige verwittiging je kat te sturen.

Graag jullie mening

Bedankt

sloeberken

#22 , 08 mei 2017 12:38

Kan ik ook de halve dag loon vragen( ik heb hiervoor verlof moeten vragen) voor het opkomen bij de verzoening bij de vrederechter. Zelf vind ik het onbeleefd om zonder enige verwittiging je kat te sturen.
Dat is als je voor een verzoening gaat, je moet een verzoekschrift Art. 1344 bis Ger. W. indienen of je neemt een advocaat.
Je kan geen vergoeding vragen voor die halve dag verlof.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

nova
Topic Starter

#23 , 08 mei 2017 14:38

Dat had ik wel verwacht,. Zijn de andere kosten zijn wel recupereerbaar?

asperger

#24 , 08 mei 2017 15:05

Enkel als u gelijk krijgt en in beperkte mate.
De rechtplegingsvergoeding dekt enkel een deel van de advocaatkosten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Huren”