reeds voor de 5de keer 33% werkonbekwaamheid aangevraagd, kom telkens bij dezelfde rva-dr uit.
aanvragen wegens artrose waren niet blijvend??Wie geneest hiervan?
laatste keer fibromyalgie erbij, hij was een non-believer.Heb constant last van ontstekingen door overbelastingen met zelfs tijdelijke cysten tot gevolg
In beroep gaf de gerechtsarts aangesteld door het gerecht mij gelijk maar rva-dr mocht in tegenberoep gaan en van fibro geen sprake meer en alleen tijdelijk 33%.
intussen cvs diagnose van leuven(en maagzweer, reflux, oesofagitis B, hierdoor op spoed beland en neem nog medicatie hiervoor) erbij en zo verliep het gesprek, mijn man was ook aanwezig en zoals altijd moet je zelfs je jas niet uitdoen:
in het zwart en schuin geschreven zijn de vragen en antwoorden van rva-dr-mijn man heeft dit gesprek opgenomen
Verslag van medisch expert dr P had hij al(had deze keer verslag door medisch expert laten opstellen)
“P?jaja, die kennen we”
“Dr Van Wambeke, dr Van Oudenhoven (professoren in leuven)en die 2 anderen zijn die, die, die nieuwe ziekte(cvs!) hebben uitgevonden!”
Ik zei toen dat deze ziekte internationaal bekend/erkend is.
(moet vermelden bij vorige aanvraag hij zelf zei dat hij een non-believer was als het over fibro ging, ik moest alleen maar een knopke in mijn hoofd omdraaien)
“u rookt 2 pakjes per dag?Daarmee dat u weinig energie heeft en altijd moe bent!”
“waarom volgt u geen omscholing tot administratief bediende?”
Ik zei toen dat ik een orientatiesessie 5 dagen moest volgen en na 1,5 dag het in mijn rug had(naar ha moeten gaan, sessie enkele weken later in halve dagen afgemaakt)
“ja, dat kunt u wel zeggen!”
Heb toen geantwoord: dr, als ge in mijn papieren gekeken had, dan wist ge dat ik artrose in de nek en lage rug heb en fibro en cvs
Ik heb “open school” gevolgd, leren omgaan met stress, ik toonde dus de 2 uitnodigingen tot de start ervan
“ja, dat zijn wel uitnodigingen, dat wil niet zeggen dat ge gegaan zijt!”
Ik dan weer: dr, kijk op de datums, volgen jaar op jaar, dan ziet u dat ik opnieuw word uitgenodigd als vervolg
“maar dit is niet officieel, er staat geen stempel op!”
Ikke weer: had ik dat geweten, had ik reeds het eerste getuigschrift mee gebracht
“had u beter gedaan”(dus kopies werden niet aangenomen)
“mevrouw, er staat in de brief van Leuven dat u moet vermageren”
Dr, ik was onder drs-begeleiding om te vermageren met xenical
“ja, dat is niets”
Weet ik, ik kwam 3 kg bij op 3 weken
Ik had een papier bij van de vdab wat ik eventueel kon terugsturen als ik niet akkoord was dat het bekend werd dat ik op de lijst van personen met een arbeidshandicap stond
“wat is dit?” (ik snap niet dat een rva-dr de lijst van personen met een arbeidshandicap van de vdab niet kent!)
Ik leg het uit
“staat er wel niet, staat geen datum op”
Ikke:kunt u niet lezen? en kopie werd weer niet toegevoegd bij zijn papieren
“wat doet u nu?”
Ik ben in trajectbegeleiding, andere medekandidaten hebben reeds stage gedaan. Voor mij gaan ze nu kijken om eventueel in een beschutte werkplaats 3 halve dagen per week te werken(er werken daar mentaal en fysiek gehandicapten en langdurige werklozen)
Papier van activeringsbegeleiding(is een papier van validag:vdab geeft uit handen aan team alken die weer doorgeven aan validag) niet aangenomen(3de papier reeds) “want dit is slechts een uitnodiging en wil niet zeggen dat ik erop in ben gegaan”
Gelukkig stak er nog een papier hiervan in met de juiste begin- en einddatum
Hij telt op zijn vingers
“reeds 3 maanden en u bent nog niet naar een psycholoog of kinesist geweest”(voor revalidatie zoals Leuven aanraadt)
Dr, ik heb nog 5 kinderen thuis die voor gaan en ik heb een afspraak in februari
“dat kunt u wel zeggen”
Dr, hier is toch het papier waar het op staat
“staat geen datum(van versturing) op, kunt ge wel zeggen en gaat ge dan ook uw 5 kinderen laten voorgaan?”
Mijn man joeg zich ook eens op: dr, mag ik iets zeggen?
“neen, dat moogt ge normaal niet!”
Mijn man: ik zeg het toch, betaalt gij de rekeningen?
“waarom staat u niet op de ziekenkas zoals Leuven aangeeft te doen?”
Dr, ik heb het 2x tegen de ha gezegd maar die ging er niet op in, die redeneert, aan het laatste van de maand hoeft ze alleen haar dopkaart binnen te brengen
Ik vroeg of hij de 2 klevers van het ziekenfonds niet moest hebben zoals op papier stond
“niet nodig, dat is als ge op de ziekenkas gaat maar dat wilt ge toch niet!”
Ik zei dat ik niet nog meer als profiteur wou bestempeld worden
“ja, dan trekt ge wel minder hè(daarom zou ik dus niet op de ziekenkas willen gaan volgens hem)”
Ik zei toen: wablieft?ik heb wel schoolverlatersuitkering en dat is het minimum, als ik op de ziekenkas ga, trek ik meer!
Vinden jullie dat ik overdreven reageer, moet het effe van me afschrijven en fibro-forum ligt plat
hoe vindt u dus dat die rva-dr reageert naar mij toe?pppfff, heb de "flem" als ik bij die geweest ben...