Huurovereenkomst

Huwa
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huurovereenkomst

#1 , 05 mar 2017 03:12

Beste ik tekende een huurovereenkomst en gaf drie correcte loonfiches. Ik raakte ondertussen echter mijn werk kwijt en meldde dit niet. Ik ben echter solvabel maar mijn ex partner bracht mijn verhuurder op de hoogte. Ik betaalde de eerste maand huur en de waarborg. Ik betrek het pand normaal gezien binnen twee maand. Ik ontving echter geen eigen contract omdat de drie ondertekende exemplaren verstuurd werden voor registratie. Kan de verhuurder mijn contract ontbinden. Hij wil dit doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 05 mar 2017 08:41

in principe niet.

Maar u hebt geen huurcontract beschikbaar om dat te bewijzen. Kan u eens tot bij de registratie gaan om na te zien of de contracten effectief geregistreerd of tenminste aangekomen zijn?

Als er daar contracten zijn kan over een exemplaar beschikken met een beetje geluk. Anders zie ik het maar somber in.

Anderzijds, op die manier aan een huurperiode beginnen is nu ook geen garantie op een goede verstandhouding, en u hebt nog twee maand.

Ziet u het zitten om aan een "opzeg" of hoe moet ik het noemen te geraken van de eigenaar? Let op voor het afsluiten van twee huurcontracten!

sloeberken

#3 , 05 mar 2017 09:03

Het betalen en aanvaarden van huur, is bewijs dat er reeds een mondelinge overeenkomst bestaat.
Er bestaan reeds tal van vonnissen, waar verhuurders veroordeeld zijn tot betalen schadevergoeding van minstens 3 maand huur.

“De overhandiging van een huurwaarborg is geen wezenlijk bestanddeel van een huurovereenkomst. De huurovereenkomst komt tot stand door een loutere wilsovereenstemming van de huurder en verhuurder nopens de essentiële bepalingen, met name het verhuurde goed, de prijs en de duur. Inontvangstneming van een voorschot tegen afgifte van een kwitantie geldt als buitengerechtelijke bekentenis van het bestaan van een mondelinge huurovereenkomst.”
Zie: Vred. Halle 19 januari 2005, Huur 2005, 144.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Huren”