Welke werkplek staat er vermeld in uw arbeidsovereenkomst? Geen idee of het echt veel verschil zal maken, zolang je de huur niet inbrengt in uw personenbelasting. Belangrijkste is dat je geen zelfstandige bent, want dan heb je een ander verhaal...hoofdzakelijk van huis uit werken
heb wel een ander kantoor van de werkgever waar ik zelden ben
Als je zelfstandige bent, en uw zaak is enkel en alleen gevestigd in dat huurhuis, zal het weldegelijk rol spelen.Of je zelfstandig bent of in loondienst maakt niets uit, als er geen klanten over de vloer komen en de huur niet ingeeft als onkosten, heeft niemand zaken wat jij in u privé woning doet.
Voor zover ik weet moet een onderneming toch een maatschappelijke zetel hebben, niet? Als je geen apart kantoor hebt, staat die maatschappelijke zetel op de huurwoning. Hoe ga je dan uitleggen dat je die woning niet voor de zaak gebruikt?Op welke wetgeving baseer je u Tom, dit zou betekenen dat elke zelfstandige die woning huurt een kantoor zou moeten huren.
Allemaal irrelevant, want je bent geen zelfstandige.Als ik het filter kom ik tot het volgende,
Huurtechnisch wordt van een privé woning een handelspand gemaakt?
Een kenmerk van een handelspand is als een ambacht uitgeoefend wordt
is het een handelspand als het publiek (klanten) toegang heeft tot het gehuurde.
Op mijn privé adres heeft het publiek niets te zoeken dus blijft het privé.
Als je het akkoord hebt van de eigenaar, zou je een deel van de huur kunnen inbrengen voor je thuiswerk.Fiscaal privé kosten mag je niet aftrekken van de belasting dus ook geen huur van
je privé woning.
Neen, u bent geen zelfstandige. U betaalt geen BTW, dus u kan ook nooit BTW terugvragen... (afin, u betaalt BTW op de dingen die u voor privédoeleinden gebruikt, maar die kan u sowieso niet terugvorderen).Als ik met mijn privé auto naar een klant van mijn werkgever rij wordt mijn privé
auto niet zakelijk waardoor ik oa. btw terug kan vragen.