Plaatsbeschrijving

Valerie86
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Plaatsbeschrijving

#1 , 08 feb 2017 09:22

Hopelijk kunnen jullie me helpen.
Ik woon al 5jaar in mijn huur appartement.
Een tijdje geleden heeft de huisbaas het app te koop gezet. Mijn app is ondertussen verkocht en ikzelf heb ook al iets anders gevonden om te gaan wonen.

Nu had ik een afspraak gemaakt met de agence om de huurwaarborg vrij te geven maar ze vertelden me dat er ook een uitgaande plaatsbeschrijving moet gebeuren.

De nieuwe koper is van plan om verbouwingen te doen. Aangezien het app verkocht is en dus ook zal verbouwd worden, ben ik dan nog verplicht om een uitgaande plaatsbeschrijving te betalen?

Groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 08 feb 2017 14:17

Je kan dat niet weigeren, wat er later gebeurd met het appartement doet niets terzake. De kosten van de plaatsbeschrijving worden gedeeld.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#3 , 08 feb 2017 14:46

Als dat contractueel zo bepaald is, want een uitgaande PB is geen wettelijke verplichting.

Reclame

sloeberken

#4 , 08 feb 2017 15:46

Als dat contractueel zo bepaald is, want een uitgaande PB is geen wettelijke verplichting.
Wie gaat de expert betalen om de staat vast te stellen bij einde huurcontract, met de ingaande plaatsbeschrijving.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”