niet betalende huurder buitenzetten

buitenwipper
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

niet betalende huurder buitenzetten

#1 , 04 feb 2017 19:44

Ik wil mijn huis verkopen, maar mijn kleindochter woont in dit huis. Haar domicilie staat hier ook. Er is geen huurovereenkomst. Mondeling was er afgesproken dat ze €650 per maand ging betalen. Ze heeft tot nu 1000€ betaald, alhoewel ze er al 9 maanden inwoont. Ze heeft ook het slot laten veranderen zodat ik er niet meer binnen kan. Het is er een stort. Zelf de buren hebben al geklaagd van geurhinder.
Nu probeer ik er binnen te raken met iemand van een immo kantoor, maar dit lukt niet.
Mag ik met een slotenmaker binnenbreken en het slot laten vervangen zodat zij niet meer binnen kan?
Kan ik haar dus onmiddellijk op straat zetten?

Alvast bedankt voor wat goede raad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 04 feb 2017 19:51

Neen, als haar domicilie daar staat kunt u ze niet zomaar buiten zetten. Eerst langs de vrederechter passeren.

sloeberken

#3 , 04 feb 2017 20:40

Mag ik met een slotenmaker binnenbreken en het slot laten vervangen zodat zij niet meer binnen kan?
Nee dat mag je niet dit is inbraak, denk niet dat er ook maar 1 slotenmaker gaat aan meewerken.
Je moet dit regelen via de vrederechter.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

buitenwipper
Topic Starter

#4 , 04 feb 2017 22:08

Ik mag dus niet in mijn eigen huis. De persoon die er woont heeft geen huurcontract, betaald niet, en zij mag wel in mijn huis. Waar is de logica?

Bart Vissers

#5 , 04 feb 2017 22:13

De Grondwet, meer bepaald art. 15.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Franciscus

#6 , 04 feb 2017 22:39

Het is uw huis maar niet uw woning. Het is huisvredebreuk met braak van afsluiting ... een gratis logie voor op zijn minst enkele dagen kan het gevolg zijn.
De woning is onschendbaar en daar heeft zelfs een domiciliëring niets mee te maken .Dat geeft enkel de administratieve situatie weer.
U stelt haar aangetekend in gebreke - per brief met een Antwoord / Reponsekaart ..dat ze binnen de maand moet weg zijn. Dus nu februari maand maand dus 1 april. Schrijf in de brief uiteraard dat ze de achterstand in bezettingsvergoeding direct moet betalen spreek het woord huur niet uit want anders valt dit nog onder de huurwet
Gezien ze dat niet zal zijn kan u op 1 april naar de vrederechter.
Wat zij heeft is een bezetting ten bede. Ik vermoed dat daar totaal niets van op papier staat. In uw AS schrijft u ook dat u een gewone brief zal sturen.Stuur die enkele dagen later ook op - zelfde inhoud maar daar staat dan in dat u een AS zal sturen. Uiteraard datum plaats en handtekening en de melding opgesteld in tweevoud ( aantal exemplaren gelijk aan aantal partijen - niet vergeten. Als de AS niet wordt afgehaald krijgt u die zo terug en doet de brief uiteraard niet open . Een tweede identiek exemplaar van de AS hebt u uiteraard wel voor uzelf uitgeschreven.

Terug naar “Huren”