ondergrondse tank gevonden op mijn grond

tania 68
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: ondergrondse tank gevonden op mijn grond

#31 , 22 jan 2017 07:33

Milo.. ik heb mijn achterbuur als getuige dat zij wel de ondergrondse tank gebruikt hebben, in de eerste jaren, zij hebben hem verteld over de problemen met de ondergrondse tank, water erin) en het feit dat ze twee tanken zochten om in de stalling te zetten.. waarvan ik de foto vond
niet ter vervanging van bovengrondse, maar van de ondergrondse dus.. maar het feit is, ik kan het niet bewijzen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tania 68
Topic Starter

#32 , 22 jan 2017 07:47

Naar waar heb jij die aangetekende brief verzonden? Naar hun adres in Duitsland? Hopelijk toch naar hun domiclieadres.
Tevens plegen ze nog eens domiciliefraude als ze vast in Duitsland wonen en niet tijdelijk.
ja naar hun domicilie adres hier bij hun dochter .. en ze wonen zo beetje overal eigenlijk, hebben een zoon in Thailand waar ze soms een tijd verblijven, een woning in Duitsland, die ze kochten nadat ik dit hier kocht ( volgens hen onmogelijk om daar vast hun domicilie te hebben) en ze zijn eigenlijk afkomstig van Ierland, waar ze ook nog een woning zochten.. :roll: .. dus nee simpel is het allemaal niet..

alle certificaten werden trouwens door een externe firma gegeven.. zie ik nu bij nader onderzoek.eentje die je woning klaarstoomt om te verkopen..
en.. stookolietanks neutraliseert das nog de grootste grap van alles.. :evil:

tania 68
Topic Starter

#33 , 22 jan 2017 07:53

net even contact gezocht met die firma.. al weet ik zelf niet zo goed waarom, maar bon, elke info helpt zeker..

Reclame

tania 68
Topic Starter

#34 , 22 jan 2017 07:55

De (centrale) verwarming werkt NIET MEER OP DE nog aanwezige stookolietank, maar op een andere energiebron – vb aardgas.
De stookolietank dient dan geneutraliseerd of gesaneerd te worden! Bij verkoop van een woning blijft de verkoper gedurende 30 jaar verantwoordelijk voor verborgen gebreken … een stookolietank gewoonweg onbehandeld wegstoppen onder het gazon/klinkers kan zware financiële gevolgen hebben. De dag van vandaag zal iedere koper en de Notaris u de vraag stellen wat de actuele toestand is van uw stookolietank.
Indien deze niet in orde is zal de verkoop worden uitgesteld met alle mogelijke gevolgen en eventuele bijkomende kosten!

Er zijn dan 2 mogelijkheden:

A: Deze bevindt zich "bovengronds" in het gebouw, bv garage, kelder ...
Deze stookolietank moet verwijderd worden. Eerst en vooral wordt de opslagtank ontgast, waarna deze oude stookolietank GRONDIG wordt gereinigd en daarna in stukken wordt gesneden in verwijderbare delen, in functie van de doorgangen. Alle afvalstromen worden afgevoerd naar erkende verwerkingscentra’s.

B: Deze bevindt zich ondergronds in de tuin.
Deze stookolietank moet verwijderd worden. Indien dit praktisch mogelijk is, wordt geopteerd om de tank uit te graven en te verwijderen. In vele gevallen is dit echter niet mogelijk. Indien de stookolietank “TECHNISCH NIET VERWIJDERBAAR IS” omwille ze te kort ligt bij gebouwen, kabels, leidingen en andere obstakels mag deze tank blijven zitten. De stookolietank dient dan geneutraliseerd te worden. Het mangat wordt geopend en de tank wordt onbruikbaar gemaakt dmv 2 componenten polyurethaanschuim.

U ontvangt in alle gevallen een neutralisatieattest (welke u overhandigd aan de nieuwe eigenaars).

dit staat dus zo op de website van diegene die alle certificaten bezorgd heeft hier...

tania 68
Topic Starter

#35 , 23 jan 2017 16:46

blijkbaar is men aangetekend schrijven nog niet aanvaard.. ik vraag me af wat ik moet doen als ik geen enkele reactie krijg of de brief hier terug aankomt..

mava105

#36 , 23 jan 2017 20:08

Naar de vrederechter gaan met uw bewijzen.

tania 68
Topic Starter

#37 , 24 jan 2017 07:06

ik heb gewoon vastgesteld en gevonden, bewijzen heb ik niet echt he.. als ik het zo lees, een mager begin.. mijn buur wil hier niets mee te maken hebben.. :? dus wat heb ik in handen..

Bart Vissers

#38 , 24 jan 2017 08:37

Lijkt mij eerder eerste aanleg. Tenzij je voor verzoening gaat (maar vereist medewerking van beide partijen -wel kosteloos maar ook vrijblijvend tenzij minnelijk akkoord).
Tenzij je kosten en schadevergoeding beneden 2500 EUR houdt.
Voor bodemonderzoek ben je wschl. al meer kwijt?

"Bewijzen" die er zijn:
- authentieke akte die stelt: geen ondergrondse tank
- aanwezigheid ondergrondse stookolietank
- aanwijzingen plaatsing bovengrondse tanks?

Mogelijk kan de akte fungeren als begin van schriftelijk bewijs? (Akte vanuit wederpartij die de bewering aannemelijk maakt).

Ben ook nog niet overtuigd van de 30 j aansprakelijkheid voor verborgen gebreken. Dacht dat die enkel gold voor zakelijke rechten?

Alleszins: als de wederpartij blijft stilzitten op je aangetekende ingebrekestelling, dan resten er maar twee opties: berusten of dagvaarden.
(Had je aangetekend schrijven die vorm: ingebrekestelling?))
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

tania 68
Topic Starter

#39 , 25 jan 2017 20:36

Lijkt mij eerder eerste aanleg. Tenzij je voor verzoening gaat (maar vereist medewerking van beide partijen -wel kosteloos maar ook vrijblijvend tenzij minnelijk akkoord).
Tenzij je kosten en schadevergoeding beneden 2500 EUR houdt.
Voor bodemonderzoek ben je wschl. al meer kwijt?

"Bewijzen" die er zijn:
- authentieke akte die stelt: geen ondergrondse tank
- aanwezigheid ondergrondse stookolietank
- aanwijzingen plaatsing bovengrondse tanks?

Mogelijk kan de akte fungeren als begin van schriftelijk bewijs? (Akte vanuit wederpartij die de bewering aannemelijk maakt).

Ben ook nog niet overtuigd van de 30 j aansprakelijkheid voor verborgen gebreken. Dacht dat die enkel gold voor zakelijke rechten?

Alleszins: als de wederpartij blijft stilzitten op je aangetekende ingebrekestelling, dan resten er maar twee opties: berusten of dagvaarden.
(Had je aangetekend schrijven die vorm: ingebrekestelling?))
ja inderdaad ingebrekestelling..

tania 68
Topic Starter

#40 , 29 jan 2017 14:59

alles verliep heel anders dan verwacht, vorige eigenaars namen al contact op, blijkbaar waren het de notrarissen die erachter zaten.. en hen duidelijk op hun verantwoordelijkheid wezen..oef, eigenaar neemt alle kosten op zich.. al ging hij deze direct laten opvullen, ik wil eerst een lekdetectie test..zodat ik toch zekerheid heb dat er geen lek in zit waardoor men grond bevuild is....
maar ben toch blij dat hij ook hiermee instemde zolang ik maar niet naar de rechtbank trek, gaat hij met alles akkoord...

Terug naar “Kopen”