Beste,
Ik heb recent een bod uitgebracht op een appartement dat deel uitmaakt van een gebouw dat bestaat uit een handelszaak op het gelijkvloers en 1 appartement op de 1e verdieping. De verkoper, die vroeger eigenaar was van het hele gebouw maar nu nog enkel van het appartement, heeft in het verleden bouwwerken uitgevoerd die niet reglementair zijn gebeurd en in het begin van 2016 heeft hij daarvoor een nieuwe bouwvergunning aangevraagd die is afgeleverd met een aantal voorwaarden waaraan moet worden voldaan binnen de gestelde termijn van 2 jaar.
Een aantal bouwovertredingen en voorwaarden hebben betrekking op de gemeenschappelijke delen. Nu is er mij een korting aangeboden op de verkoopprijs om deze werken mee te bekostigen.
Op zich kan ik mij vinden in de korting en stemt dit ook ongeveer overeen met de kosten van de aanpassingen. Nu heb ik via de makelaar vernomen dat de eigenaar van de handelszaak de werken niet direct wil laten uitvoeren en dit voor de rechtbank wil laten komen omdat hij verwacht dat de meeste voorwaarden uiteindelijk zullen geseponeerd worden.
Ik vraag mij nu af, indien de rechtbank toch niet akkoord gaat en eventueel bepaalde pv's of boetes uitspreekt, in hoeverre ik ook voor deze boetes moet opdraaien? Vooral aangezien ik van goede wil ben, de werken wil laten uitvoeren en mijn vastgelegd deel van de kosten op mij wil nemen.
Alvast bedankt.
Tom