hey!
ik heb een vraag maar daarvoor moet ik een hele uitleg geven.
ik ben juist uiteen met mijn ex en ben gaan samenwonen met iemand anders. helaas zat die ander heel anders in elkaar dan ik dacht (was enkel bij mij voor het geld). toen we 1w samenwoonden en mijn geld er practisch doorgejaagd was, verliet hij me. daarna hield hij zich nog bezig met mij, maar daar ben ik snel mee gestopt, ben niet zo voor die flierefluiters.
we hadden samen een huis gehuurd (beide namen staan op het contract), de huur: 750euro!!!! ik betaalde 2mnd borg en de eerste maand huur. toen hij weg was is mijn zus erin getrokken, maar de 2de mnd huur heb ik ook alleen betaald, ook al was hij al weg, maar zijn naam stond toen nog altijd op het contract.
nu vertelde het immokantoor me dat hij voor die 2mnd de helft van de huishuur moet betalen. natuurlijk wil die ander da niet he.
moest ik naar een advocaat stappen, kan ik dan wel aan mijn geld raken? want kan dat nu echt wel goed gebruiken. en hoe kan ik aan een pro deo geraken, want een advocaat betalen kan ik niet echt.
hij zat boordevol leugens, ook tegen zijn ex, gelukkig heb ik al zijn smsjes bewaard, dus op dat vlak kan ik het wel bewijzen.
maar kan ik eigenlijk wel aan MIJN geld raken? of ben ik deftig in de zak gezet?
ik moest alles oplossen ivm dat huis, dus ben ik er zelf maar blijven wonen, want bij contractbreuk zou ik 3mnd huur moeten betalen hebben. hij pleegt dus voor die 2mnd ook contractbreuk, dus daarom zou hij moeten betalen.
groetjes en hopelijk weet iemand van jullie raad.