s-bvba

Bart Vissers
Juridisch actief: Nee

Re: s-bvba

#31 , 10 jan 2017 09:38

Je financieel plan moet ook samen met een "boekhoudkundige" opgesteld zijn.
Waarom moet er een boekhouder bij zijn voor het opstellen van het financieel plan ???

Dit staat toch niet in de wet dat er een boekhouder dit moet doen, zelfs de inhoud van het financieel plan is niet bij wet vastgelegd, en heb dit ook altijd zelf gedaan, heb meerdere bvba's gehad nooit heeft een boekhouder onze boekhouding of statuten gedaan!!

Er staat een zeer mooi voorbeeld van een financieel plan bij de BIBF
Door Georges Honoré,
Lid van de Nationale Raad BIBF
Gepubliceerd in Pacioli - 30.11.2000
Extra wettelijke vereiste, specifiek voor S-BVBA. Zie bv. http://www.unizo.be/starters/advies/wat ... rters-bvba
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie

#32 , 10 jan 2017 09:57

Extra wettelijke vereiste, specifiek voor S-BVBA. Zie bv. http://www.unizo.be/starters/advies/wat ... rters-bvba
Je heeft nog gelijk ook, dit is van achter mijn tijd !

art: 215 en Inwerkingtreding : 01-06-2010.

Zie de meerwaarde er niet van in, buiten het loon van deze boekhouder !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter

#33 , 10 jan 2017 10:19

Er is ook een verschil in de tekst tussen ondernemen.be en unizo.be. Volgens ondernemen.be moet je binnen de 5 jaar het minimum kapitaal voor een bvba hebben bereikt. Volgens unizo.be heb je die beperking niet...

Reclame

Bart Vissers

#34 , 10 jan 2017 10:41

Ik meen te weten dat zowel de 5-jaarregel als het max 5 personeelsleden (of VTE?) recent afgeschaft is.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

FreelancerIT
Topic Starter

#35 , 10 jan 2017 10:42

De tekst op unizo.be is dan waarschijnlijk recentelijk aangepast, mijn boekhouder wist het mij in elk geval ook zo te vertellen.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”